luni, 11 martie 2013

O zi la Ruse

De curand am revazut orasul Ruse. Ani de-a randul mergeam la Ruse pentru cumparaturi sau doar ca sa mananc ceva bun. Pe vremuri era foarte avantajos sa faci cumparaturi in Bulgaria, insa de ceva ani preturile sunt cam la fel ca la noi. Cu toate acestea, tot am cumparat niste geluri de dus (bulgaresti) si alte nimicuri. Revenind la obiectivul actual al unei escapade in Ruse, acesta este reprezentat de un pranz sau o cina in oras. Pana acum cativa ani mancam la un restaurant numit "Dublin", insa a fost inchis :( Faptul ca restaurantul respectiv a a fost inchis nu m-a impiedicat sa ma mai duc la Ruse: am descoperit alt restaurant :) Restaurantul se numeste Ciflika si este amplasat chiar in centrul orasului.



Intrarea in restaurant.


Restaurantul este cu specific traditional. Ospatarii sunt imbracati in port traditional, sunt foarte amabili si da, vorbesc romaneste :) Ciflika este frumos amenajat, nu se fumeaza in interior, se mananca regeste, mancarea este delicioasa si preturile sunt mai mult decat rezonabile. Meniul este afisat in bulgara, engleza si romana, iar preturile, in leva si in euro.

Noi am fost un grup de patru persoane si am comandat "plita" din poza de mai sus, supa de linte, o mancarica din mai multe feluri de branza si ciuperci (preparata in oala de lut), orez cu lapte in ulcica de lut, inghetata, desertul casei si alte dulciuri. Sa incepem cu "plita": din cate am observat, este un preparat des intalnit in aceasta zona a Bulgariei. Contine carne de pui, carne de porc, ceapa, morcovi, ciuperci si alte legume pregatite pe gratar. Dupa cum se vede si in poza, aceasta vine flambata, ceea ce e spectaculos. De gust nici nu are sens sa va mai spun :) Plita contine mancare suficienta pentru 3-4 persoane. Eu nemancand carne, ne-a mai si ramas din carnita. Supa de linte e foarte buna, iar mancarea mea din mai multe feluri de branza, delicioasa. Desi am mancat in multe restaurante, nu mai gustasem un preparat asemanator. Unul dintre punctele forte ale restaurantului il reprezinbta painea. E paine facuta in casa la cuport traditional si umpluta cu branza. E atat de buna incat de-am comandat si la pachet :) Al doilea punct forte este orezul cu lapte. Cu totii am fost de-acord ca e demential. Al treilea punct forte este desertul casei. Ei ii spun "torta", insa este o felie mare de tort preparat in casa, fara prafuri sau creme din comert.
Servirea este exemplara. Prietenii nostri isi uitasera borseta cu bani, telefon, etc. si s-au intors ulterior sa o recupereze. Desi nu aveau prea multe sperante ca o vor mai gasi, ospatarul i-a recunoscut si le-a inmanat borseta zicandu-le: "Sa stiti ca nu am umblat in ea". Vreau sa intalnesc astfel de oameni mai des!

Asa arata coperta meniului.

Dupa pranz e binevenita o plimbare.











O reclama din vitrina unui magazin care ne-a atras atentia datorita faptului ca acel copil din reclama parea chiar nefericit ca e obligat sa manance atatia carnati :) Ca sa ii vedeti expresia fetei dati click pe poza.


Din fericire pentru bulgari, dar si pentru turisti, Ruse este un oras mult mai curat decat orasele din Romania. Sper sa ajung din nou si vara ca sa va arat cata verdeata e in Ruse.




O biserica foarte interesanta din centru. Intrarea in biserica se face normal, insa biserica (locul de rugaciune) este cumva la subsol.

Dupa plimbare am facut ceva cumparaturi si ne-am dus din nou la Ciflika pentru a mai manca niste "torta" si alte bunatati :) Eu mi-am comandat si un fel de salata orientala, dar ii lipsea oul si nu mi-a placut foarte mult, insa cartofii prajiti cu branza rasa sunt deliciosi. Sotul meu a spus ca data viitoare isi va comanda friptura pe sabie. Voi face poze si va arat si voua :)

Va tenteaza o plimbare la Ruse?

Pupici si multe zambete!



8 comentarii:

  1. Fiecare oras are frumusetile lui. Multumim mult ting ting pentru prezentare. :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-ar placea sa fiu copilul vostru, sa ma plimbati si pe mine;)peste tot unde mergeti, hi hi..

    RăspundețiȘtergere
  3. Bianca, ai rezista sa fii mai mult pe drumuri? :) Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  4.  Mi-ar placea, daaa, insa stii ca nu as rezista mult plecata..Nu conteaza, nimeni nu ia copiii chiar peste tot, asa cama poti lasa acasa uneori, hi hi;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici mie nu-mi place sa stau mai mult de 3 saptamani plecata pentru ca mi-e dor de casa si de ciorba moldoveneasca :) Cine stie ce trasnai faci daca te las singura acasa :))))

    RăspundețiȘtergere
  6. M-ar tenta o plimbare printr-un oras micut, cochet si curat. Pacat ca este muuult prea departe de mine si cu toate ca pare a fi intresant nu merita o calatorie pana acolo, poate doar daca as fi prin Giurgiu unde nu cred ca voi ajunge prea curand.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ma tenteaza, normal ca ma tenteaza.
    Daca e de hoinarit ... hop si eu. ;))
    Pupici ingerila

    RăspundețiȘtergere