joi, 30 mai 2013

Ce te doare?

Cred ca ati observat ca in ultimii ani cele mai multe reclame TV (si nu numai) sunt la medicamente. Ai probleme cu bila: ia un Colebil! Vrei sa-ti protejezi ficatul: ia Hepatoprotect! Vrei sa faci fata socurilor: ia Aspacardin! Te doare capul: ia Nurofen! Esti racit: ia Coldrex! Pentru fiecare boala sau durere pe care ai putea sa o ai, exista cel putin un medicament caruia i se face publicitate pe toate posturile TV. 


Din reclamele TV se obtin sume uriase: zeci si sute de milioane de euro si ma intrebam de unde or avea companiile farmaceutice atatia bani de publicitate, insa mi-am adus aminte ca industria farmaceutica e cea mai profitabila din lume, mai profitabila decat industria petroliera. Avand profituri de sute de miliarde de euro, companiile din acest domeniu isi permit sa plateasca si reclame TV, si lobby-isti. Daca scad vanzarile putin, inventeaza vreo gripa aviara sau porcina sau mai stiu eu ce epidemii. Cert este ca din bugetul de stat se "scurg" miliarde de euro anual pentru medicamente si vaccinuri. Multe dintre ele nici nu fac bine, unele chiar pot sa dauneze organismului. Oricum, eu sunt impotriva "indoparii" cu atatea pastile si ma lasa rece orice reclama de-a lor. 
In afara de medicamente pentru orice, se mai face reclama la pilulele de slabit, pilule minune care te ajuta sa slabesti chiar daca mananci doua fripturi cu cartofi prajiti la cina :) Personal, nu cred o iota, e doar manipulare ca sa te determine sa cumperi cat mai multe medicamente si alte minunatii de suplimente alimentare. O alimentatie sanatoasa si un regim de viata echilibrat te ajuta sa eviti si bolile si medicamentele "miraculoase". Daca bagi in seama aberatiile pe care le difuzeaza posturile TV in ceea ce priveste medicamentele, crezi ca ai toate bolile si vei ajunge sa inghiti cate un pumn de pastile odata: una pentru cap, una pentru fund, una pentru digestie, una pentru stomac, alta pentru spate, un sirop de tuse, cateva vitamine si iti creezi un adevarat "cocktail". Uitasem de antibiotice. Sunt unii medici (cretini, dupa parerea mea) care iti dau antibiotice pentru orice. Daca "infuleci" zilnic atatea pastile, cum sa nu ai imunitatea scazuta? Poate asta e si ideea: sa devii dependent de anumite medicamente si sa le cumperi mereu.
Bunicii nostri nu luau pastile fara rost, dar mancau ceapa, usturoi, legume proaspete, fructe, ceea ce aveau si ei prin gradina sau prin curte. Am copilarit la tara si nu-mi aduc aminte ca bunicii mei sa fi fost bolnavi si sa inghita cate un pumn de pastile. 
De asemenea, daca mergi la farmacie si ceri un sirop pentru tuse, de exemplu, farmacista ti-l recomanda pe cel mai scump. Chiar daca stii denumirea siropului mai ieftin, ti se spune ca nu-l au pe stoc. Bineinteles, fiind racit, ti se mai recomanda vreo 5 tipuri de medicamente care sa te ajute sa-ti revii mai repede. Dupa o saptamana de inghitit atatea pastile iti intoxici ficatul sau te doare stomacul. Iti trece raceala, dar trebuie sa iei ceva pentru stomac sau pentru ficat si intri intr-un cerc din care nu mai ai scapare. Mie imi place o vorba din popor: "raceala trece in 7 zile cu pastile si intr-o saptamana, fara". 

Poate sunteti curiosi sa aflati cine sunt acesti giganti care detin monopolul in industria farmaceutica :) BASF Global, Bayer, Sanofi (fosta Hoechst AG), Agfa sunt foste membre ale IG Farben, companie formata in anul 1925. IG Farben era cea mai mare companie din industria chimica la nivel mondial. In cel de-al doilea razboi mondial a fost implicata in crime de razboi. Doar nu va inchipuiti ca aceste companii produc doar medicamente? Produc diverse. In timpul razboiului, IG Farben a furnizat mari cantitati de Zyklon B, pesticid folosit in camerele de gazare de catre nazisti. In procesele de la Nuremberg, 13 persoane, membre ale acestei corporatii au fost gasite vinovate si condamnate la inchisoare intre 1 si 8 ani. Multi dintre ei, dupa ce au fost eliberati, au devenit directori, presedinti ale unor alte mari corporatii sau aceleasi :) Altii au fost achitati. Si acestia din urma au ocupat functii inalte in companii de o importanta majora. Sa luam cateva exemple: Hermann Schmitz a devenit membru al consiliului de administratie Deutsche Bank, Carl Wuster si-a reluat pozitia la BASF, dar cei mai multi s-au intors la Bayer. Ce poti sa mai zici? :) Dupa ceva valuri cu Nuremberg, create pentru a-i prosti pe prosti, fiecare acuzat si-a reluat viata de unde o lasase, iar companiile membre ale IG Farben continua sa obtina profituri uriase si astazi. In caz ca nu stiati, IG Farben este prescurtarea de la Interessen-Gemeinschaft Farbenindustrie AG, care se traduce prin "Comunitatea de Interese..." :)

Dragilor, luand pastile cu nemiluita, la indemnul unor spoturi publicitare, nu faceti decat sa le umpleti buzunarele si mai mult "oamenilor de afaceri" care detin acesti giganti si sa va otraviti organismul inutil. Ganditi-va de doua ori inainte de a inghititi o pastila!

9 comentarii:

  1. Nici nu stiu de unde sa incep ting ting. Da, sunt multi medici si farmacisti cretini care iti baga pe gat un pumn de pastile. Ca tot romanul racit, am fost la farmacie sa iau ceva pentru raceala..recomandarea farmacistei - cate doua pastile de elictromicina la 6 ore, timp de 7 zile. Rezultatul - lipsa cronica de calciu, magneziu si fier, atacuri de panica, si tiuit in urechi. Oricum eu ma simt vinovata pentru tot, pentru ca nu m-am informat suficient. Buuuun... cat despre IG Farben chiar nu stiam ca au participat la exterminarea evreilor. Nu pot sa spune ca sunt uimita de faptul ca au scapat cu basma curata. Multi criminali judecati la Nuremberg umbla si acum printre noi. Nota 100 pentru acest articol!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe langa ceea ce deja ai spus, pe mine ma seaca instigarea la mancat, nu conteaza cat si cum, fi pe pace si ia un colebil, adica nu mai exista autocontrol. Consumerism pe toate partile..

    RăspundețiȘtergere
  3. Ting ting, din pacate, cei care care lucreaza in industria farmaceutica sunt doar niste mercenari, ti-ar vinde si mercur doar ca sa obtina profituri. Dupa parerea mea, procesul de la Nuremberg a fost doar o mascarada :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Mihaela, consumerismul e incurajat din toate partile. E ceva de genul: mananca jumatate de porc, daca ti se face rau, iti dam niste pastile de stomac, de ficat, etc., daca te-ai ingrasat avem alte pastile :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Gavriloi Adina31 mai 2013 la 09:48

    Da, este jale, daca te uiti la reclame, ai impesia ca suntem un popor de oameni bolnavi si nespalati: medicamente, pilule, prafuri, suplimente, sampoane, detergenti, geluri de dus, sapunuri...Daca ar scoate o reclama si pentru pilule contra prostiei...In Romania, nu ar face fata in raportul cerere si oferta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Bianca Roxana Anitei31 mai 2013 la 09:48

    :(Din pacate majoritatea lumii se indoapa cu pastile.

    Eu pentru copii am medic de familie si pediatru. In functie de cum ii vad, merg ori la unul ori la altul. Sunt diametral opusi: unul imi recomanda calduros antibioticul cel mai puternic, preventiv;)), altul ma invata sa las copilul in pace, sa lupte cu boala minim 3 zile dupa care daca se inrautateste situatia sa iau masuri.

    Eu persoanal am preferat mai mereu al doilea sfat, deoarece cei mici nu imi sunt sensibili si am putut risca( am avut noroc, altfel nu stiu cum as fi trait cu mine sa stiu de ex ca mi-a facut copilul pneumonie, pentru ca nu i-am tratat eu raceala).

    Iti spuneam si ieri ca incerc sa imbratisez un alt stil de viata. Adica lucrez la alimentatie si la starea psihica- o vreau pozitiva, fie ce o fi.
    Daca ceea ce consumam ne poate ajuta sa fim sanatosi, de ce sa nu prevenim? (Acum imi fac sirop de muguri de brad, mi-am facut socata naturala fara zahar, am cules prima recolta de capsuni, usturoiul si lamaia imi sunt cei mai buni prieteni etc)

    RăspundețiȘtergere
  7. Adina, din pacate, e manipulare in masa. Daca te uiti o saptamana la toate reclamele pentru medicamente, incepi sa crezi ca ai toate bolile. In ceea ce priveste detergentii si alte produse de ingrijire, mereu auzi "formula imbunatatita" si ei schimba doar ambalajul :) Bine zis ca e nevoie de pilule contra prostiei :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Bianca, nu pot decat sa te felicit! Esti un model demn de urmat de catre noi toti. Si mama mi-a facut sirop din muguri de brad :) Eu am avut nevoie sa fiu "scuturata" ca sa ma trezesc :)) In loc de zahar, poti folosi miere de albine, dar atentie sa nu fie cu ados de sirop de zahar. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  9. Bianca Roxana Anitei31 mai 2013 la 10:59

    Mai bine mai tarziu decat niciodata! Sa fii sanatoasa, asta e cel mai important.
    Sunt atatea remedii naturale la indemana incat nu stiu cum de am fost asa orbi pana acum si am platit bani grei ca sa fim distrusi cu incetinitorul.
    In ultima vreme am luat-o razna parca, dar sper sa fie de bine. Mi-am umplut casa cu tot felul de seminte si cereale( in , susan, quinoa, mei, amaranth, cuscus, goji, linte de toate culorile;)), soia, secara, orez integral, etc), mi-am luat ghiveci cu busuioc si am testat toate legumele pe care nici nu puneam gura inainte si nu, nu am murit, asa cum credeam odata;)), iar fructele de pe piata trebuie valorificate la maxim acum ca incepe sezonul.
    Azi mi-a mai venit o idee. Mi-ar placea sa am doua gainuse dintr-alea pitice. A ras Bogdan de mine, dar stiu ca i-a placut ideea. Sa vedem daca indfeplinim gandul, ca totusi...nu suntem genul de persoane atat de responsabile;)))

    RăspundețiȘtergere