luni, 21 mai 2012

Saru'mana, mama!

Stiu ca mama nu-mi citeste blogul, nu are ea timp de internet si de retele de socializare, insa, prin aceasta postare vreau sa-i spun cat de mult o iubesc. Ea stie deja acest lucru, dar poate nu stie toata lumea ca am cea mai buna mama din lume. Primele mele amintiri despre mama sunt cam de cand aveam vreo 5 ani si mama juca "Pacalici" cu mine. Fiind singura la parinti, nu aveam mereu cu cine sa ma joc si mama era "partenerul" meu de joaca: ne jucam cu papusile, jucam Piticot si alte jocuri care existau in vremea copilariei mele. Suna a cliseu sa spun ca fac parte din "generatia cu cheia la gat", insa chiar am avut cheia la gat, la propriu. Inca de la 5 ani, cand nu eram la bunici, mama mi-a agatat cheia de un snur gros si mi-a zis sa am grija de ea ca de ochii din cap. In vremea aceea nu era la moda sa ai bona. De dimineata si pana se intorcea mama de la serviciu, eram de capul meu, ba ieseam afara la joaca cu copiii, ba intram in casa si ascultam muzica la pick-up sau la casetofon. Am facut o gramada de trasnai cand eram mica. Despre unele a aflat mama, insa s-a prefacut ca nu stie, despre alte i-am spus eu cand am mai crescut. Mama m-a iubit asa cum eram: cu bune si cu rele. Mama e regina inimii mele, mi-a fost alaturi in cele mai grele momente si a stiut cand sufeream fara sa-i spun. Si acum, daca am o problema, mama stie fara sa-i spuna nimeni si nu ghiceste in cafea :) Are ea un al saptelea si stie tot. De mica am avut dureri ingrozitoare de masele. Puteam sa iau orice pastila si nu-mi trecea pana nu venea mama si-mi aline durerea. Avea o putere extraordinara de a-mi alina orice durere. De asemenea, nu-mi spunea pe nume decat atunci cand era suparata pe mine. Daca o auzeam spunandu-mi "Dana", stiam ca e de rau :) In rest, imi spunea "bombonel", "nutu" si "duduica mamei". "Duduica" cred ca l-a imprumutat de la bunicul meu. Pe cand aveam 7 ani a murit bunicul meu. El obisnuia sa-mi spuna "duduica tataiei" si cu cateva ore inainte sa moara mi-a spus: "Acum ca eu ma duc, cine o sa-ti mai spuna tie duduica tataiei?" Ulterior, i-am spus mamei ceea ce mi-a spus tataia si ea a retinut. Probabil s-a gandit ca spunandu-mi "duduica" pastram si mai vie amintirea tatalui ei si bunicului meu. Mama e cea care m-a invatat sa fiu "om", sa nu fiu rea cu ceilalti, sa invat sa iert, dar sa nu ma las calcata in picioare. Ea e cel mai bun om pe care l-am cunoscut pana acum. Totodata e si cea mai puternica persoana pe care o cunosc. Cand am terminat clasa a patra a facut stop cardiac, insa de dragul meu si cu ajutorul lui "Bunutu" nu m-a lasat singura pe lume. Cu tot cu preinfarct si cu stop cardiac, traieste si astazi si are grija de mine in continuare, desi am ajuns la varsta la care imi pot purta singura de grija. Atunci cand m-am casatorit, l-a "adoptat" pe sotul meu, nu vorbeste despre el cu "ginerele meu", ci cu "baiatul mamei". Ma bucura enorm acest lucru. Mi-as dori sa scot din Dex "soacra", "socru", "ginere", "nora". Sunt apelative folosite atat de des in sens negativ, incat au devenit peiorative :(, nu mai sunt grade de rudenie. Nu pot sa spun decat: "Te iubesc mama!" Sunt multe lucururi frumoase de povestit despre mama, insa ma opresc aici.

35 de comentarii:

  1. janeta_2007200121 mai 2012 la 22:45

    Asa este Iulia mama ne este alaturi ori de cate ori avem nevoie de ea si simte cand ne este rau sau bine,la randul nostru facem acelasi lucru cu copii nostri.Si noi ne iubim mame-le si uneori simtim nevoia sa fie alaturi de noi .Este singurul om care nu ne-ar face rau niciodata.
     

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristina Fronoiu21 mai 2012 la 22:49

    M-a emotionat mult postarea asta... Poti sa ne mai povestesti, eu una nu ma satur niciodata de povestiri despre oameni calzi si buni. Din pacate relatia mea cu mama nu mai e chiar asa, de cativa ani s-a racit din motive neelucidate. Poate din cauza ca traim in aceeasi casa, sau poate din cauza ca nu avem aceleasi principii de viata. Oricum, ma bucur din suflet cand citesc/aud/vad ca astfel de relatii pot ramane neschimbate peste ani :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ramona, tu ai cunoscut-o pe mama si stii ca n-am mintit in postarea mea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Din pacate, pana si ideea de "mama" a inceput sa o ia razna la noi. Au ajuns sa-si dea in cap unii altora :(

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristina, nu am scris o postare mai lunga pentru ca m-ar fi apucat plansul. Mama mea e la 500 de km departare :( Relatia noastra nu e neschimbata. In perioada adolescentei nu prea ne intelegeam: ea imi spunea ca fusta mea e prea scurta, eu ii spuneam ca e demodata :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. silvia_pascariu21 mai 2012 la 23:16

    Cel mai minunat lucru. Cred ca nu exista destula recunostinta in lume pentru a-i multumi unei mame pentru tot ce ofera copilului ei.

    RăspundețiȘtergere
  7. felicitari pt mama ta,sa ii dea Dumnezeu multi ani cu sanatate si de acum incolo.Eu azi mi-am vazut mama si eram in culmea fericirii,numai spun de gaza mea. Nu e nici o persoana mai buna decat MAMA. de aceea spun mereu ca nu exista prietene bune,pt ca cea mai buna prietena a mea este mama!!! foarte frumos ca aceasta postare i-ai dedicat-o mamei tale,nu conteaza ca nu citeste,gestul e de apreciat!!! te pup Iulia!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc mult, Catalina! Multa sanatate si mamei tale si sa te bucuri de dragostea ei inca o suta de ani de-acum in colo! Stiu ce inseamna sa ai bunica! Voi face o postare separata despre "mamaia" mea. Cred ca prietena cea mai buna a celor mai multe fete/femei e mama. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  9. mihaela caunic21 mai 2012 la 23:40

    daca nu ar fi aproape 12 noaptea as suna la mama sa ii zic te iubesc mama!desi am vb acu 2 ore!m.a emotionat acesta povestioara mama cea mai draga persoana din viata noastra!

    RăspundețiȘtergere
  10. mihaela caunic21 mai 2012 la 23:40

    cu toate ca eu am fost cam fata tatii!

    RăspundețiȘtergere
  11. Mihaela, eu nu stiu de ce, insa mereu am fost mai atasata de mama. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte frumos spus ... eu n-am o relatie "bombonel" cu mama, dar inteleg sentimentul. Eu seman destul de mult cu a mea si ne cam calcam pe nervi, dar stiu ca sentimentul e acolo :D
    Pupici si o dimineata frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  13. Calin Andreea Daniela22 mai 2012 la 09:08

    asa am crezut si eu ca nu imi citesc parintii blogul, dar l-au citit si mi-au spus ca au plans cand au citit parerile mele sincere...poate va citi si mama ta acest articol si va simti aceeasi emotie :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Pupici. Sa ai o i frumoasa, RoseBlue!

    RăspundețiȘtergere
  15. Andreea, sunt suta la suta sigura ca nu-l citeste si nici nu-mi doresc sa-l citeasca :) Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  16. Iulia, azi m-ai facut sa plang. Si eu am o relatie minunata cu mama, stie din vocea mea cand sunt suparata dar la fel de bine o cunosc si eu. Nu suntem foarte departe una de cealalta, ne vedem cam o data pe saptamana si chiar si asa imi e asa de dor de ea. Vorbim la telefon cred ca si de 10 ori pe zi daca nu mai mult si tot parca nu-mi ajunge. Mama e mama. UN MARE TING TING .

    RăspundețiȘtergere
  17. Alina, chiar nu-mi doream sa fac pe nimeni sa planga :( Pupici

    RăspundețiȘtergere
  18. Mirela Agrigoroae22 mai 2012 la 12:14

    Iulia m-ai emotionat cu postarea asta.Si eu am cea mai buna mama din lume si chiar daca ne despart vreo 600 km vorbim zilnic la telefon cu orele.In adolescenta nici noi nu prea ne-am inteles pentru ca eu am fost mereu rebela,dar mama a fost langa mine mereu. In ultimul timp o apreciez si mai mult pe mami petru ca incep sa inteleg ce simte.Cred ca nu apreciezi niciodata la adevarata valoare sacrificiile pe care le face o mama pana nu esti in locul ei

    RăspundețiȘtergere
  19. M-a emotionat postarea :) pupicei si de la mine

    RăspundețiȘtergere
  20. Emotionanta aceasta copilarie a ta,si tot ceea ce ai scris.Si cat de frumos vorbesti de cea care ti-a dat viata!!felicitarile mele Iulia..Mama este fiinta cea mai frumoasa si mai buna de pe aceasta lume,pentru noi toate.Se vede ca ai fost iubita foarte mult de bunicul tau,mi-a placut enorm cum ai vb.despre el.Sa vb.de mama ta asa de frumos si peste multi ani,si de fiecare data cand va intalniti sa va bucurati de clipele petrecute impreuna.Si mai spune-ne despre tine.Imi place mult ceea ce ai scris si te voi urmari in continuare.Pupici dulci pentru tine si Jarabe!!

    RăspundețiȘtergere
  21. M-a emotionat mult postul tau! Deoarece si eu imi iubesc mama enorm, aceste randuri mi-au uns sufletul. :) Si mama mea imi spune pe nume doar cand este suparata pe mine:)) Sa fie sanatoase toate mamele din lume si sa aibe grija de noi pana la adanci batraneti.:x

    RăspundețiȘtergere
  22. Esti de admirat, pt. gandurile frumoase care le-ai spus despre mama ta. Mama este fiinta careia ii suntem datori cu un respect profound, careia ii multumim pentru faptul ca ne-a adus pe lume si ca alaturi de Dumnezeu a contribuit la existenta noastra, daruindu-ne cel mai frumos cadou pe care il putem primi cu inima deschisa: viata. Tot ceea ce avem si tot ceea ce vom avea , viitorul, prezentul si trecutul il datoram mamei, celui mai bun prieten pe care il avem alaturi in clipe grele. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  23. Silvia, sunt 100 % de-acord.

    RăspundețiȘtergere
  24. Mirela, si eu am inceput sa o apreciez la devarata ei valoare dupa ce am trecut de perioada adolescentei. In perioada liceului aveam "gaze" in cap :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Multumesc mult, Mirela! Pupici si de la mine si de la Jarabe!

    RăspundețiȘtergere
  26. Gabryelle, si imi doresc ca toata lumea sa se poata bucura de iubirea si grija mamelor lor cat mai mult timp. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  27. Multumesc mult, Carmen! Mama e persoana (poate singura) care nu te abandoneaza la greu. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  28. si mama mea este fiinta cea mai adorabila,puternica si sensibila in acelasi timp din lume.Avem un raport superb,o iubesc nespus,este centrul universului meu,nu pot gasi cuvintele potrivite pt a descrie ce inseamna pt mine,totul e prea mic knd vine vorba de mami meu

    RăspundețiȘtergere
  29. Frumos zis!Sa iti traiasca mama si tu la fel, sa ajungi o mama la fel de iubita!

    RăspundețiȘtergere
  30. Larissa, si eu vorbesc cu "mami meu" :) Ma bucur tare mult ca ai o relatie deosebita cu mami tau.

    RăspundețiȘtergere
  31. Multumesc la fel, Bianca!

    RăspundețiȘtergere
  32. Csipkes Monika - Gabriella25 mai 2012 la 14:15

    :) Asa e: si-n ziua de azi, unde ma saruta mama, durerea trece... si poate alina, vindeca, invata, binedispune. E cea mai buna prietena a mea. Si-i adevarat si ce spui despre "soacre": in ele, eu si sotul meu am castigat inca o mama! Le iubesc pe ambele!

    RăspundețiȘtergere
  33. Monika, ma bucur ca si tu ai mai "castigat" o mama. Chiar daca am trecut de varsta adolescentei, si acum, daca am o problema o sun pe mama.

    RăspundețiȘtergere