miercuri, 16 mai 2012

Bali - episodul 6

Ce credeti c-am mai facut eu prin Bali? In primul rand am luat niste cursuri de gatit :) Si eu, si sotul meu ne-am "bagat" la gatit bunataturi balineze. Cursul a inceput cu o vizita la piata din Ubud (piata de unde cumpara localnicii), am cumparat ceea ce ne trebuia pentru pregatirea celor 4 feluri de mancare si ne-am intors la hotel. Din pacate, nu am fotografii, nu aveam timp de ele :) Am niste filmulete, insa au fost filmate cu camera cu mini caseta si inca incerc sa le "transform" ca sa le pot posta pe net. Finul meu mi-a promis ca ma ajuta cu chestia asta, am incredere in el, asa ca, in curand voi posta si filmulete din Bali. Revenind la cursul meu de gatit, dupa ce am cumparat cele necesare, ne-am apucat de gatit. Impreuna cu doamna bucatar a hotelului, cea care era oripilata de faptul ca pot sa mananc pizza doar cu mozzarela si chilli :), am pregatit 4 feluri de mancare. Primul fel era Chicken Curry. Asta a fost simplu! A urmat Satay Lilit. Sunt un fel de frigarui, insa nu pe bete de lemn, ci pe bete de Lemon Grass. A trebuit sa tocam carnea intr-o chestie de piatra, ceva care seamana cu chestiile de lemn de la noi pentru facut mujdeiul de usturoi. Nu va inchipuiti ca e usor! Dupa ce am adaugat si condimentele, am format niste "bilute" pe care le-am pus pe betele de Lemon Grass si apoi le-am copt pe gratar. Apoi, am gatit Pepes Tuna: ton cu condimente, rosii si ulei de cocos pregatite in frunze de  banan. Ultimul fel de mancare pregatit a fost Ketupat: niste cosulete din frunze de cocos umplute cu orez. Greu a mai fost cu impletirea acelor cosutele! :) Ne-a iesit pana la urma :) Am terminat de gatit si tocmai trecea un cuplu de americani cu care ne imprieteniserem. I-am invitat si pe ei la masa si le-a placut foarte mult. Am uitat sa va spun: cumparai, gateai, trebuia sa mananci :) Era prea multa mancare pentru noi! PS: Daca vrea cineva retetele, le am :)


Intr-o alta zi am fost in nordul insulei, la Lovina Beach. Pe drum am putut sa vedem ca in zilele de sarbatoare, intrarile si iesile din sate au aceste statui.





Aceasta este intrarea in Singaraja.

Aici e o fotografie facuta din masina. Un hotel din Singaraja unde puteai sa inoti cu delfinii. N-am fost, doar i-am fotografiat intrarea :)

Deja suntem la Lovina Beach


In aceasta poza nu se vede, insa nisipul e negru, e nisip vulcanic. Nu puteai sa atingi nisipul, era foarte fierbinte. Eu nu m-am descaltat. Zona e superba: mare langa munte, preturile la restaurant ceva mai mari decat in restul insulei, dar se merita.



Aici am fost la izvoare termale.

Apa era foarte calda, insa eu nu stiu sa inot si m-am rezumat la a ma "balaci" la apa de adancime mica.

Bineinteles, restaurant cu terasa langa bazinul cu apa termala.





Tot la izvoarele termale: vazusem niste broscute si pestisori :)

Statuia de la intrare in Singaraja

Am ramas surprinsa atunci cand am vazut ca balinezii cultiva si vita de vie.

Orezarie la maturitate. In Bali au cam 4 recolte de orez pe an, datorita climei. In urmatoarele poze veti vedea  orezarii de la ei si sistemul de irigatie.







Am fost socata atunci cand am vazut cata migala inseamna o plantatie de orez: pe langa munca la camp, fiecare "etaj" are aceste mici conducte pentru irigare.





Ultima mea zi in Ubud: m-am fotografiat cu creatiile mestesugarilor locali si eram trista pentru ca a doua zi urma sa plec :(

Nu e un catel deosebit, insa este printre putinii caini fara stapan pe care i-am intalnit in Bali. Cum va spuneam, balinezii au un mare respect pentru animalute si nu le abandoneaza. Ei n-au nevoie de campanii pro sau contra animalutelor. Vreau si eu pentru tara mea!

Ultima seara am petrecut-o in Kuta. De data asta am fotografiat si camera :) Kuta este un oras ciudat: foarte aglomerat si plin de prostituate si traficanti de droguri :( Noi am ales aceasta locatie pentru ca era mai aproape de aeroport. Norocul nostru a fost ca hotelul ales era la kilometri buni de centrul orasului.


Terasa camerei

In interiorul hotelului

Vedere din camera de hotel: asta e de la geam, pe terasa aveam niste copaci imensi.


Dupa indelungi cautari in Kuta, am gasit un bar ok. Era cu muzica veche si putini clienti. Ne saturasem de "nenii" de pe strada care il intrebau pe sotul meu daca vrea o "fata" sau ne intrebau pe amandoi daca vrem nu stiu ce droguri. Nu mi-a placut Kuta, nu v-o recomand!



Eu cu Jarabe de Palo :)

Ca in majoritatea localurilor din Bali, trebuie sa te descalti pentru a sta la masa.

E de plus, alfel nu cred ca ar fi fost atat de bland :)

Patronii localului erau niste australieni pasionati de muzica veche si de masini de epoca. Cum eu sunt un mare fan al masinilor de epoca, am cerut permisiunea sa ma fotografiez :)



Asa arata cel mai de lux mall de la ei. Am apreciat faptul ca isi pastreaza arhitectura, la ei nu vezi cladiri de sticla, care se potrivesc "ca nuca de perete" cu "peisajul". Felicitarile mele!




Ultima poza e din aeroport. Deja eram trista :( Cu toate ca-mi era dor de ciorba romaneasca, plecam dintr-o tara unde am invatat ce inseamna sa fii om :( Nu regretam peisajele din Bali, regretam oamenii pe care i-am cunoscut acolo. Balinezii sunt oamenii de la care am invatat foarte multe: am invatat sa nu fiu rautacioasa, am invatat ca familia si prietenii apropiati sunt cei mai importanti, am invatat ca fiecare zi trebuie intampinata cu un zambet! Bali, sper sa revin curand! Cum zice Andi Moisescu: "ma inclin".


25 de comentarii:

  1. Calin Andreea Daniela16 mai 2012 la 09:22

    cred ca ai facut sute de poze! :)  imi plac toate :*

    RăspundețiȘtergere
  2. ce frumos,plantatiile de orez sunt o adevarata opera de arta,de statui numai zic

    RăspundețiȘtergere
  3. Andreea, munca la plantatiile de orez mi se pare titanica. Cred ca necesita foarte multa migala. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  4. Janeta_2007200116 mai 2012 la 16:21

    O  ce frumusete ,multumim mult ca ai impartasit cu noi aceste povesti minunate.

    RăspundețiȘtergere
  5. Iulia, dupa ce vii de la Predeal te rog frumos, dar foarte frumos sa-ti faci bagajele si sa pleci in Bali :) Mai vreau povesti spuse de tine....:)

    RăspundețiȘtergere
  6. mihaela caunic16 mai 2012 la 17:06

    ce frumos!orezariile sunt impresionante!i.am aratat si sotului meu poze din episoadele Bali si chiar ne dorim sa mergem si noi!pina atunci calatorim virtual datorita tie!multumim!

    RăspundețiȘtergere
  7. Iulia sunt superbe locurile de prin Bali,interesante si cele 4 feluri de mancare pe care le-ai gatit nu am m-ai auzit de ele niciodata,dar cred ca sunt  foarte gustoase!!Cat de frumoasa este marea acolo,superb totul..Cel mai mult mi-a placut cum este patul aranjat,si pe pat se afla spre surprinderea mea si micul Jarabe de Palo :x:x.Iulia pupici si sa ne incanti mereu cu tot ce este mai frumos cum ai facut si pana acum.

    RăspundețiȘtergere
  8. Larissa, ne mutam pe alt continent :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Jane, ma bucur ca-ti plac povestirile despre Bali. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  10. Alina, daca ar fi dupa mine, plec in Bali direct din Predeal, fara bagaje :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Mirela, Jarabe este peste tot, nu pot sa plec nicaieri fara el :) Acum se bucura de aerul de munte din Predeal si iti trimite pupici nenumarati :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Mihaela, sper ca, in timp sa obtin sponsorizari si de la agentii de turism sau companii aeriene si sa va pot oferi si premii mai pe sufletul meu :) Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  13. Asteptam si retete Iulia, de poze ce sa mai zic, fara cuvinte... :*

    RăspundețiȘtergere
  14. Loredana, oricand ai nevoie de cele 4 retete, ti le dau cu mare drag. Nu stiu daca in Romania se gasesc toate ingredientele :( Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  15. Csipkes Monika - Gabriella17 mai 2012 la 14:08

    WOW, CE CALATORIE! As citi cu placere si retetele - poate cu poze :) Oricum, e un loc de vizitat! 

    RăspundețiȘtergere
  16. Monika, retele le am, insa fara poze :( eram ocupata cu gatitul :)

    RăspundețiȘtergere
  17. rotaru daniela carmen1 februarie 2013 la 10:22

    foarte frumos si impresionant! Si sa sti ca animalele inteleg si cunosc mult mai bine ca oamenii sufletul acestora,asta referitor la felina de plus eu cred ca si vie daca era tot la fel de prietenoasa ar fi fost cu tine!

    RăspundețiȘtergere
  18. multumesc pentru calatoria virtuala :)
    ce privelisti fantastice, ce locuri parca din alte lumi.. ma minunez ce a putut creea omul si ce mare este dumnezeu :) :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Ce frumos, si la baile termale si plantatiile de orez, minunate toate.Multumim, pupici

    RăspundețiȘtergere
  20. colega draga de liceu...nu te-ai schimbat deloc!arati super.....ma bucur sa te revad si sa constat ca tu esti organizatoarea concursurilor ABC...!Multa bafta in continuare si la cat mai multe asemenea excursii ....toate bune!( roxana rusu)

    RăspundețiȘtergere
  21. Frumos broscoiul...dar tu Iulia esti slaba ...de ce tot zici ca esti durdulica...chiar potosa mananci fara grija ...esti inalta si cateva kg.in plus nici nu se vor observa .

    RăspundețiȘtergere
  22. Pai se putea sa lipseasca si Jarabe din calatorie ! Frumos , ma bucur ca te-ai simtit bine si te-ai relaxat la maxim !

    RăspundețiȘtergere
  23. Poze si locuri frumoase :) ai amintiri placute :)
    pupici :-*

    RăspundețiȘtergere