vineri, 4 mai 2012

Bali - episodul 2

Am revenit cu continuarea aventurilor mele prin Bali. In prima postare va spuneam ca ne-am trezit foarte devreme in prima noastra dimineata in Bali. Fiind buimaci dupa doua zile de drum, ne-am hotarat ca in prima zi sa vizitam imprejurimile, insa doar locurile in care puteai sa ajungi pe jos. Am vizitat plaja pentru ca ni se parea interesant sa vedem cu arata la reflux si doua restaurante :) Seara ne-am delectat in continuare cu povestile despre viata istorisite tare frumos de catre "gazda" noastra si ne-am facut planuri pentru ziua urmatoare. In urmatoarea zi am fost din nou primii la micul dejun, iar la orele 8 am plecat spre gradina zoologica. Pentru aceasta calatorie de o zi am inchiriat o masina cu tot cu sofer :P Nu am fi indraznit sa conducem pe-acolo :) In Bali, o masina cu tot cu sofer pentru o zi costa cam 40-50 de dolari americani. E foarte avantajos daca mergi in grup si imparti costurile cu ceilalti. M-a surprins sa vad ca, atunci cand se afla intr-o intersectie, indonezienii semnalizeaza si daca merg inainte:) De asemenea, am fost placut impresionata sa vad ca ei iubesc animalele si au foarte mare grija de ele. Zoo la ei nu are nimic de-a face cu zoo de la noi. In Bali sunt niste parcuri imense in care majoritatea animalutelor umbla libere. Sunt si animale care sunt considerate periculoase si sunt ingradite, insa au un spatiu foarte mare de miscare si li se creeaza o copie aproape perfecta a habitatului lor natural. Intr-o singura zi am fost la Valea pasarilor, Valea reptilelor si Gradina zoologica. Pretul unui bilet nu este chiar mic, insa se merita. Fiecare dintre aceste locatii are o vegetatie suberba, in interiorul lor sunt amenajate spatii de recreere, restaurante si locuri de joaca pentru copii. Totodata, nu am vazut nicio atentionare cu "nu calcati iarba", "nu hraniti animalele", etc. Dimpotriva, pentru multe animalute ti se ofera hrana daca doresti sa le hranesti personal. M-a bucurat enorm sa vad ca exista si gradini zoologice unde bietele sufletele sunt iubite, ingrijite si respectate. Totodata, m-am intristat aducandu-mi aminte de gradina zoologica din Bucuresti, unde animalele sunt oropsite din cauza unui spatiu restrans in care traiesc si din cauza lipsei de mancare. In Bucuresti am fost de doua ori acum multi ani si mi-a fost atat de mila de animalute, incat mi-am promis ca nu voi mai calca pe-acolo niciodata :( Ursii bruni aveau un spatiu de 2 pe 2, acoperit de ciment si pareau infometati. Copiii le dadeau pufuleti sa manance, iar eu le-am dus paine cu miere de albine :P Revenind la Bali, animalele de aici pareau chiar fericite si ca sa n-o mai lungesc mult cu vorba, va postez si niste fotografii din cele trei locuri pe care le-am vizitat in aceasta zi.




Plaja in timpul refluxului

Statuiete din piatra realizate de sculptorii locali










Un gecko simpatic. Gecko sunt niste soparle micute care canta foarte frumos, un fel de "pasari cantatoare" din lumea reptilelor :)







20 de comentarii:

  1. Foarte frumos Iulia,se vede ca pui suflet in tot ceea ce faci dupa cum te exprimi si poevestesti..sunt superbe fotografiile pe care le-ai facut unde ai calatorit.Este un blog foarte reusit.pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mirela, iti multumesc din suflet ca ma citesti si ma bucur enorm ca iti place ceea ce postez.

      Ștergere
  2. Cu pasarile m-ai dat gata, imi plac atat de mult papagalii ... superbe pozele, ma bucur ca acolo au cat de cat libertate.
    Multumim ca impartasesti cu noi din amintirile tale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Blueroses, au o varietate imensa de pasari. Tocmai de aceea, cred ca un zoo doar pentru pasari. Libertatea animalutelor cred ca se datoreaza si faptului ca fiecare categorie are un parc special amenajat: pasarile cu pasari, reptilele cu reptile,s.a.m.d. Practic, in afara de zoo central, au amenajat zoo diferit pentru maimute, zoo diferit pentru crocodil, etc. Nici macar nu sunt in aceeasi localitate.

      Ștergere
  3. superbe pozele,si ce frumos ne povestesti.........e ting ting totul!fara cuvinte!te felicit ca ai vazut astefel de locuri rupte parca dintr.un colt de rai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Mihaela! Ma bucur nespus ca iti plac postarile mele! PS: Si tu esti ting ting!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  4. Fara cuvinte, dintr-o asemenea excursie ramai cu amintiri pt intreaga viata...cum se numeste animalul sau pasarea din ultima poza? Ce pot sa zic preferatii mei raman papagalii :d, si paunul care m-a fermecat :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o pasare originara din Papua Noua Guinee si unul dintre simbolurile acestei tari, insa nu stiu cum se numeste :( Si mie imi plac papagalii. La valea pasarilor erau foarte multi si de diverse culori.

      Ștergere
  5. Janeta_2007200114 mai 2012 la 16:37

    Adevarat spus o astfel de excursie nu se uita niciodata frumoase peisaje pasarile la fel dar cu  gecko nu-mi mai place or fi ele inofensive dar tot mi-e frica de ele.

    RăspundețiȘtergere
  6. Jane, eu sunt mare fan gecko :) Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bine ar fi daca si directorii gradinilor zoo din Romania ar citi despre cum sunt gradiniile zoo din alte tari.Am dat share, poate au conturi pe fb si ajung si ei pe blogul tau :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Alina, multumesc pentru share! Nu cred ca au ei timp de citit, nu e rost de spaga :) Singurul zoo care e cat de cat e cel din Tg. Mures. Te pup. Sa ai o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. splendide pozele,m-am relaxat si ma duc spre visare aceste poze. superb ne incanti de fiecare data,de aceea uneori cuvintele sunt de prisos pt ca nu ai cum lauda asa imagini :* :*:*

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte frumoase pozele! am uitat de iarna, de frig :), m-am bucurat de minunatiile astea pe care le impartasesti cu noi :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Minunat... sper sa ajung si eu in viata asta sa vizitez asa locuri... cat despre gradina zoologica din Bucuresti ai perfecta dreptate, sunt asa chinuite animalele :(

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte frumoase, acuma stiu cand vreau sa vad ceva frumos intru aici  si vad minunatiile pe care le-ai postat. :*

    RăspundețiȘtergere
  13. Minunat Anju ! Ma bucur ca ai avut ocazia sa ajungi in Bali .Un loc rupt din rai , zau asa ! Ce frumos : Valea pasarilor , a reptilelor ! Bravo lor ca respecta necuvantatoarele ! Nu cred ca am sa am ocazia sa ajung in Bali vreodata , dar uitandu-ma la aceste poze minunate , efectiv parca simt ca o parte din mine a vizita aceasta zona minunata . Apropo : sculpturile alea sunt splendide , zici ca sunt facute de mari artisti si cand colo , surpriza sunr fcaute de mesteri locali !

    RăspundețiȘtergere