vineri, 25 mai 2012

Papa bun si ieftin in Bucuresti

La solicitarea Cristinei, voi scrie si postari despre locurile din Romania (pensiuni, hoteluri, cafenele, restaurante, etc.). Astazi va voi spune unde mananc de cativa ani si anume, Bistro Tormen. Exact cum spune si numele, este un bistro situat in centrul Capitalei, aproape de Piata Universitatii. In aceeasi zona sunt doua Bistro Tormen, au acelasi patron, insa un bistro e mai mare si celalalt mai mic. Eu merg la cel din Regina Elisabeta nr.35. De ce? Acum multi ani am intrat in celalalt si nu mi-a placut atitudinea persoanei care servea. Nu va inchipuiti ca am stat sa mananc acolo. In momentul in care am vazut ca doamna respectiva avea o fata tare "acra", m-am ridicat si am plecat inainte sa comand ceva. Desi spatiul este mult mai mare, nu am mai pus piciorul pe-acolo niciodata. Nu sunt genul sa fac reclamatii sau sa ma cert cu lumea. Daca nu-mi convine ceva nu ma mai duc a doua oara. Nefrecventand acest loc nu va pot spune daca a fost o intamplare sau asa e servirea mereu. La cativa metri in jos pe Regina Elisabeta e celalalt bistro, mult mai mic, dar foarte primitor. De fiecare data cand ne este dor de mancare ca la mama acasa, mergem "la tanti", cum ii spunem eu si sotul meu. Nu va inchipuiti un decor deosebit sau preparate sofisticate. Decorul iti aduce aminte de perioada de dinainte de "89: lambriuri, scaune tapitate cu o imitatie de piele, mese de lemn fara fete de masa. Ideea este ca tocmai acest lucru ma fascineaza. De ceva timp au pus termopane si am fost tare dezamagita cand am vazut :) Spatiul este prevazut cu aer conditionat si are loc pentru fumatori, cat si pentru nefumatori. Ciudatenia e ca imediat ce intri in bistro, e spatiul de fumatori. Spatiul de nefumatori e undeva jos, dupa ce cobori niste trepte si e mult mai spatios. Nu cred ca are rost sa va spun ca majoritatea clientilor se "ingramadesc" in spatiul pentru fumatori :) Ce imi place aici? In primul rand, amabilitatea si ospitalitatea celor doua doamne care servesc: doamna Angi si doamna Jeni. Din cate stiu eu, lucreaza in schimburi: o zi da si una nu. Nu are sens sa va spun ca ambele cunosc numele si cate ceva despre viata fiecarui client. E un loc care iti aduce aminte de vremurile de odinioara, cand existau putine localuri si cei care serveau isi cunosteau toti clientii."La tanti" au papa foarte bun: ciorba de perisoare, ciorba de vacuta, ciorba de burta, ciorba de legume, ostropel, sarmalute, cartofi prajiti, spahetti preparate dupa o reteta proprie, la fel si pizza, crema de zahar ars, etc. Asa cum va spuneam, meniul nu este foarte bogat si e posibil ca intr-o anume zi sa nu gasesti toate preparatele din meniu. Ciorbele si mancarurile mai elaborioase se pregatesc dimineata, iar restul preparatelor, la solicitarea clientului. Mie imi place pentru ca mancarea e proaspata mereu. Totodata, salatele de muraturi si ciorba de legume sunt delicioase. Cam toti prietenii mei stiu ca nu mananc legume: "la tanti" e singurul loc in care mananc ciorba de legume si imi place :) Muraturile si alte conserve pentru iarna sunt preparate "in casa". In ceea ce priveste bauturile, au vreo 3 feluri de bere, cateva feluri de sucuri, apa, cafea. Bistroul este frecventat si de turistii tineri, cei care calatoresc mult cu bani putini. Ce nu-mi place este faptul ca de multe ori hainele imi miros a mancare. Mancarea e pregatita undeva in fata ta. Acesta este lucru bun pentru ca e totul la vedere, insa daca nu iei masa in spatiul de nefumatori si bistroul e aglomerat, ai toate sansele ca hainele tale sa miroase ca si cum ai fi petrecut o ora in bucatarie :) Baia este simpla si cu dotari elementare (fara uscator de maini sau mai stiu ce), insa e foarte curata. Am intalnit in anumite restaurante bai amenajate cu de toate, "impodobite" cu gresie si fainta, baterii de ultima moda, insa mirosea urat. "La tanti" poti sa mergi si singur: atat clientii, cat si cele doua doamne care servesc sunt foarte sociabili si vorbareti. Pentru mine e un loc in care ma simt ca acasa: asta si datorita faptului ca merg foarte des si doamnele stiu ce mananc, ce-mi place si ce nu.
Daca va doriti papa bun si ieftin, eventual o cafea la ibric sau o bere la pret mic, e locul ideal, daca va doriti ceva fitos "asezonat" cu o bere scumpa sau preparate frantuzesti, nu vi-l recomand deloc.

20 de comentarii:

  1. Neatza...e abia 9 dimineata si deja mi se face foame;)))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Bianca, daca esti din Bucuresti, bistroul se deschide pe la 11 :P

    RăspundețiȘtergere
  3. E bine de stiut, chiar daca sunt tare departe de Bucuresti. In perioada cand eu si sotul meu eram doar prieteni aveam si noi un bar unde mergeam ca si acasa, adica doamna de acolo stia cum ne place cafeaua, ce suc ne place sau ce fel de ceai. Desi au trecut vreo 15 ani de atunci, si acum exista acel local si asta ma face sa cred ca si alti clienti se simt ca si acasa si revin. Ai reusit sa-mi trezesti amintiri frumoase cu postarea asta. Multumesc Iulia. Pupicei tie si lui Jarabe.

    RăspundețiȘtergere
  4. Csipkes Monika - Gabriella25 mai 2012 la 13:03

    Desi n-am fost niciodata prin Bucuresti, sa stii, ca voi tine minte acest loc pt. atunci, cand voi avea drum pe-acolo... Ar fi perfect sa postezi despre locuri bune de vizitat si din alte orase (cu papa si culcus bun, curat si ieftin)... Ce m-ar interesa in special ar fi Sighisoara, Huedin si Brasov. Planificam sa o vizitam pe careva asta-vara, si chiar ne-ar fi de folos o recomandare, un pont. MIi de pupici!

    P.S.: Vreau sa testez o presupunere de-a mea... Zi-mi si mie: aici, "la tanti", in Bistro Tormen sunt oare fete de masa in carouri (rosu-alb sau albastru-alb)? O sa-ti spun si de ce intreb :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Monika, voi incerca sa postez locuri unde se papa bine si la preturi decente si din alte orase. "La tanti" nu sunt deloc fete de masa :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Alina, imi plac foarte mult locurile unde cei care ma servesc ma fac sa ma simt ca acasa si stiu ce imi place sa comand sau nu. De exemplu, "tanti" stie ca eu mananc painea prajita :) Pupici si de la Jarabe.

    RăspundețiȘtergere
  7. mihaela caunic25 mai 2012 la 18:09

    e bine de retinut ,o data pe luna ajung in bucuresti si eu si poate am timp sa si mininc!multumim

    RăspundețiȘtergere
  8. janeta_2007200125 mai 2012 la 18:17

    Buna Iulia am sa tin minte si cand voi ajunge in centru voi intra negresit si acolo poate te intalnesc si pe tine....

    RăspundețiȘtergere
  9. Asta e... Presupunerea mea era ca-n locurile cu asemenea calitati (mancare buna, multa si ieftina) se folosesc cu predilectie fetele de masa cu carouri - noi deja cu sotul meu, daca vedem asa ceva, avem incredere ca totul va fi ok. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu va recomand sincer terasa "la mancaciosu" din baneasa. Eate in zona hotelului phoenicia, din biharia, strada zeletin. Au o mancare excelenta si zilnic meniuri cu 12 lei cu 2 feluri de mancare. Pt doar 3 lei in plus in cazul meniurilor, poti alege desertul zilei. Au si pizza, de toate! Mi a placut enorm! De asemenea au si serviciu de livrare la domiciliu.vi- l recomand cu toata increderea!

    RăspundețiȘtergere
  11. Lore, cand trec pe la Severin nu ratez "La Papa" :) Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  12. Vali, o sa-ti placa si mancarea si preturile, iar de servire nu mai zic. Pup.

    RăspundețiȘtergere
  13. Lucica, daca ajungi e un loc pe care nu trebuie sa-l ratezi :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumim :-*  oricine cred c-ar fi interesat sa manance bine,bun si ieftin ;)   eu nu ajung prin Bucuresti,ca nu am de ce si la cine sa merg :)

    RăspundețiȘtergere
  15. interesanta postarea, chiar cred ca voi da o fuga pe acolo sa vad cat e de ieftin :D 

    RăspundețiȘtergere
  16. La Bucuresti aveti " La Tanti "...la Severin avem " La Papa " ...unde la fel , au mancare gatita foarte buna , este un spatiu mic si cochet , cu un serviciu de servire impecabil .Ciorba de burta imi place cel mai mult acolo si este doar 4 lei castronul si se include in acest pret si un ardei iute si o chifla .

    RăspundețiȘtergere