luni, 21 mai 2012

Inca prin Maroc ...

Am ajuns in Agadir. Spre norocul nostru, hotelul e langa autogara. Am stat la Sindibad, un hotel foarte curat, insa fara 5 stele. Doamna care ne facea curatenie in camera ne aranja tot, ne impaturea hainutele, ne schimba apa la flori. Noi suntem niste dezordonati, insa doamna avea grija de tot.


In restaurantul hotelului: mananc tajine si e bun rau! Tajine este un preparat traditional nord african. Face parte din categoria "slow food", sunt legume (uneori si carne) preparate in vas de lut la temperatura mica. Deasupra avea un capac tot din lut, insa ma apucasem deja de mancat :) Ceea ce m-a impresionat la mancarea lor a fost faptul ca ei nu folosesc legume si animalute crescute "pe banda rulanta".  Morcovul are gust de leguma de gradina, puiul are gust de pui de tara, s.a.m.d.

Am ajuns in camera dupa ce am facut o vizita prin piata de langa hotel si ne-am cumparat niste fructe.

Si Jarabe mananca fructe :)

O moschee in apropiere de hotel. Era foarte utila pentru noi: suna "adunarea" la ore fixe si asa stiam si noi ce ora e :)

Pe strazile din Agadir.

Intr-un parc din Agadir.

Pe plaja din Agadir. La ei nu se face plaja in costum de baie. Noi am facut plaja doar pe hotel. Aveam si piscina si era singurul loc unde puteai sa stai in costum de baie. Nu te-ar fi certat nimeni daca te dezbracai in costum de baie pe plaja, insa ar fi fost o lipsa de respect fata de religia si cultura lor. Pe hotel aveam sezlonguri si erau doar turisti. In plus, aveai telefon sa-ti comanzi bautura sau mancare de la restaurant. Eu am mancat mai mult peste, insa ei nu stiu ce-i ala mujdei de usturoi. Am incercat sa le explic, dar degeaba :) Pana intr-o zi cand sotul meu s-a dus in piata si a cumparat usturoi. I "l-a pus in brate" ospatarului si i-a spus cum se prepara pentru peste. Ospatarul n-a inteles foarte bine pentru ca de fiecare data pestele meu era insotit de usturoi "dat" prin ulei incins, insa a retinut ca ne place mujdeiul si fiecare comanda de peste era insotita de "mujdei marocan" :)


Aici suntem la un restaurant pe malul marii.


In spate se vede un "munte" cu niste "litere". Aceste "litere" sunt aprinse noaptea si arata super.

Am mancat pizza cu ceva, iar sotul meu a mancat pizza cu fructe de mare. Nu mananc fructe de mare nici sa ma ameninti cu pistolul la tampla :)))

Am ajuns la Valea Pasarilor. Au si ei o vale a pasarilor, doar ca aici sunt si capre :)

Au si gaste. Eu le ador. Le spun "Boris" pentru ca unul dintre desenele animate preferate este Balto, iar Boris este un gascan rus prieten cu Balto.

Le dau de mancare lamitelor.








Aceasta este o pasare care-mi place foarte mult.

Urmatoarele poze sunt facute in Valea Pasarilor, un fel de zoo de-al lor. E de apreciat verdeata din interior, Marocul fiind o tara desertica.





Mi-a cumparat sotul meu flori :)

Fusesem in prima zi in piata si un vanzator de flori mi-a oferit un trandafir. Sotul meu i-a fost client fidel in perioada in care am stat in Agadir: in fiecare zi imi cumpara flori de la el. Marocanii chiar stiu sa faca comert: daca sotul meu cumpara un buchet de flori, primea un aranjament cadou, daca imi cumpara un aranjament, primea un buchet cadou :) Trandafirii nu sunt olandezi, seamana cu cei de gradina. Apropo de comert, am fost la un magazin de cosmetice la ei: am cumparat un ruj, mi-a dat cadou o oglinda, am cumparat un parfum, mi-a dat o gentuta de cosmetice cu mostre de parfum. Ce nu mi-a placut: toate preturile sunt negociabile la ei, trebuie sa te "tiganesti" mereu :)

La umbra unui portocal salbatic. Din respect pentru religia lor, am purtat rochia cu pantaloni. Totul asortat cu o geanta si buna dispozitie :)

Intr-una din zile am mers in port sa mancam. Aceasta este portia sotului meu :)

In fiecare zi mergeam la Valea Pasarilor sa hranesc eu "borisii" :)  Toata painea de la restaurante o adunam si seara o dadeam la gaste :)





Tot la Valea Pasarilor. Pretul unui bilet era foarte mic, asa ca ne permiteam sa mergem in fiecare zi.


Aici e intrarea in Valea Pasarilor.

O alta moschee care ne dadea "ora exacta" :)

Aici suntem in Jazz Restaurant, un restaurant cu papa bun si muzica live. De fiecare data cand intram, fata care canta incepea cu "My Way". A retinut de la prima noastra vizita ca imi place "My Way" a lui Frank Sinatra.

La o pizzerie unde bibilicile si porumbeii sunt la ei acasa :) Tot aici mi-am comandat un desert de care n-am indraznit sa ma ating :) Era ca o chiftea mare de carne data prin zahar pudra :)



In urmatoarea postare despre Maroc va povestesc cum am mers cu camila :)

27 de comentarii:

  1. Mi-am baut cafeluta citind si gandindu-ma ca sunt si eu acolo, macar asa pt cateva minute :) Locuri frumoase, curatenie, dragoste pt animale, respect fata de oameni. De abia astept urmatoarea poveste.

    RăspundețiȘtergere
  2. bianca roxana anitei21 mai 2012 la 09:50

    Superba Valea Pasarilor...si florile primite,desigur! De mancare nu spun nimic;)),eu una as manca doar fructe sau McD in vacante, nu ma dau in vant dupa 'noi gusturi' !

    RăspundețiȘtergere
  3. Calin Andreea Daniela21 mai 2012 la 09:50

    foarte frumoase imagini! mi-a placut ca ai ales sa te adaptezi si culturii lor, purtand pantaloni pe sub rochita :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Alina, cred ca va mai fi doar o postare despre Maroc, maximum doua. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  5. Bianca, si eu am o problema cu mancarea :) Nu mananc fructe de mare, nu-mi plac combinatiile ciudate :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Andreea, nu m-ar fi certat nimeni daca purtam doar rochita, insa ar fi fost un afront adus musulmanilor sa ma afisez cu o rochita atat de scurta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mirela Agrigoroae21 mai 2012 la 14:22

    Iulia ma omori cu pozele cu mancare,stau si salivez in fata ecranului:))
    Frumoase pozele din Valea Pasarilor, dar capre,bibilici si gaste se gasesc si la noi.Data viitoare cand merg la tara o sa-mi inchipui ca sunt in Maroc:D

    RăspundețiȘtergere
  8. Mirela, pentru ei or fi animale si pasari exotice :)

    RăspundețiȘtergere
  9. imi place f mult ca povestesti din vacantaa si ai si multe poze.intr'adevar, trandafirii sunt superbi <3 abia astept sa citesc in continuare. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. janeta_2007200121 mai 2012 la 17:04

     Mi-a placut in Maroc,foarte frumoase pasarile din Valea Pasarilor, frumos peisaj dar ce nu am inteles la portia sotului asa de mare a fost unde bagi atata mancare.Si am observat ca Jarabe este consumator de fructe .

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce frumos !! Imi place cum povestesti , nu ma plictisesc deloc ;*

    RăspundețiȘtergere
  12. Jane, am luat la pachet. Nu stiam cat de mari sunt portiile. Noi credeam ca e la portie, insa acolo se vindea la bucata: un peste imens, un homar imens, etc :) Cand ne-a adus mancarea erau vreo cateva kilograme :)))

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc mult, Oanna! Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  14. mihaela caunic21 mai 2012 la 17:31

    ce poze frumoase!totul e minunat!si ochii tai absolut superbi!

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc mult, Mihaela! In concedii nu ma machiez, imi las tenul sa respire. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  16. Mi-au placut pozele si te-am invidiat pt. toata experienta ta cu Marocul, in schimb la capitolul mancare as testa tot, in afara de peste ca nu-mi place.....astept noi poze....

    RăspundețiȘtergere
  17. Interesanta aceasta calatorie a ta.Arata foarte bine preparatul traditional Tajine,plaja arata minunat.Mai Iulia dar tu nu ai frica deloc de animalute!!Foarte romantic este sotul tau,ti-a luat niste flori la fel de minunate ca si tine!!Pozele cu animalutele,si pasarile sunt suuuperbe.Foarte frumos tot Iulia,ne impartasesti mereu locurile pe unde ai calatorit si asta este foarte bine.Iulia ce s-ar intampla daca l-ai pierde pe Jarabe?Pupici draga mea

    RăspundețiȘtergere
  18. Carmen, nu stiu daca te-ar tenta chiftelele de carne cu zahar pudra :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Mirela, iubesc foarte mult animalutele. Nu stiu ce s-ar intampla daca l-as pierde pe Jarabe, probabil as suferi enorm, desi e greu de inteles cum poti sa suferi dupa o jucarie de plus. Face parte din viata si il iubesc la fel de mult cum va iubesc si pe voi, cititoarele mele ting ting. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  20. cat de frumos la Agadir,parintii mei au fost fara mine:(( Las ' ca merg eu ;))

    RăspundețiȘtergere
  21. Valentina, nu e timpul pierdut sa ajungi si tu in Agadir.

    RăspundețiȘtergere
  22. Super :) ma bucur ca ti-a palcut si ca ai avut posibilitatea sa te duci acolo,prin tine vedem si noi frumusetile lumii...as manca si eu ce-ai mancat tu,mi-ar place  :) dupa cate vad il iubesti mult pe Jarabe,copilasul tau :)...frumos totul,peisajul,natura,pasarile si mancare buna :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Ce frumos...frumusica mea cu ochi albastri ! Nici eu nu ti-as manca fructe de mare ! Mi-ai adus aminte de filmul Casablanca ...bine actiunea filmului nu a fost filmata acolo ci in Sua ...

    RăspundețiȘtergere
  24. Lucica, tajine e chiar bun. Da, tin foarte mult la Jarabe al meu :) Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  25. Lore, stiu ca nu a fost filmat in Casablanca, insa am trecut pe la Rick's Caffe, unde cica s-ar fi petrecut actiunea filmului :) Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  26. Alina, cred ca va mai fi doar o postare despre Maroc, maximum doua. Pupici.

    RăspundețiȘtergere