miercuri, 9 mai 2012

Bali - episodul 4

Astazi revin cu continuarea calatoriei mele prin Bali. Voi incerca o postare putin diferita: adica sa va spun ceea ce am facut si am vazut pe parcurs ce apar fotografiile. Cei care ma citesc, va rog sa-mi spuneti cum vi se pare mai ok.

Urmatoarea zi ne-am continuat vizitele catre punctele de atractie ale insulei. Aceste statui (din imagine) sunt la fiecare intrare sau iesire dintr-o localitate. Fiecare reprezinta un omagiu adus unui anumit zeu.

Pe drum ne-am oprit sa mancam la un restaurant local. Dupa cum puteti observa, la ei se mananca cu mana. Iti aduc un bol cu apa sa te speli pe maini in timp ce mananci (in loc de servetele). Initial te speli pe maini la chiuveta. Fiecare restaurant de acest gen are chiuveta (nu aia de la baie) pentru spalat pe maini. Mancarea e foarte gustoasa si super picanta. La ei o portie nu se calculeaza ca la noi: iti alegi ce fel de orez vrei sa mananci, alegi o aripioara, o chifteluta, legume, etc. E un fel de "all you can eat" de la noi.

Acesta era un cocotier de unde cazuse o nuca de cocos la cativa centimetri de capul meu :)

Pe drum sunt vanzatori ambulanti care iti ofera posibilitatea sa-ti faci poze cu iguane, serpi, lilieci uriasi, etc. Eu nu mi-am facut poze cu niciunul pentru ca mi s-a parut o exploatare a animalutelor :(

Aceasta este intrarea unui hotel de prin Bali

Si am ajuns la destinatie: Cascadele gemene, desi aceasta este doar o cascada mai mica.

Acestea sunt cascadele gemene. Privilestea si atmosfera erau mirifice. Nu va pot descrie sunetul apei intr-un loc izolat complet. Apa celor doua cascade se aduna intr-un fel de lac unde poti sa faci baie. Cum mi-e frica de apa, nu m-am bagat. Dar am facut altceva :)

La cascada mai mica m-am bagat sub apa imbracata :) Senzatia a fost super! Apa in care ma bagasem era perfect lipempede, vedeam si cea mai mica pietricica de la picioarele mele. Un fel de apa de munte de la noi, numai ca nu erau pastravi :P

Din nou "Cascadele Gemene"

Apoi am ajuns la Tanah Lot, o gradina superba cu un templu in interior. De data aceasta nu voi mai fi cu sarung, sau sari, cum imi place mie sa-i spun :) Am vizitat doar gradina, templul l-am admirat din exterior.

Intrarea de la Tanah Lot

Tot intrarea de la Tanah Lot

Un copac cu fructe super gustoase. N-am furat din copac, dar am cumparat de pe drum :)

Urmatoarele poze sunt din Gradina Tanah Lot. E o curatenie impecabila, toate plantele sunt super ingrijite, desi asfaltul de pe alei e destul de vechi. Nu l-au avut pe Videanu sa le puna borduri :)))

Acesta este templul Tanah Lot

Au foarte multe statui prin parc si nu am inteles ce reprezinta :( La fel ca la Zoo, in parc exista terase, restaurante, leagane pentru copii, etc.

Un copac care mi s-a parut interesant, nu stiu ce e :(

Urmatoarea noastra oprire a fost la Parcul de crocodili. Cum va spuneam in episoadele anterioare, ei au cate un parc pentru fiecare tip de animalut: maimutele cu maimute, pasarile cu pasari, s.a.m.d. Pe mine m-a ingrozit vizita la acest parc: n-am vazut atatia crocodili si atatia aligatori la un loc nici macar la tv :) Au toate speciile de corcodili si sunt mari, urati si infricosatori :(

Eu, la sfarsitul vizitei in Parcul de Crocodili, contrariata de ceea ce am vazut. In brate am broscuta mea pe care o iau peste tot. Despre broscuta va voi vorbi intr-o alta postare. Are o poveste ting ting :)

Intrarea in Parcul Crocodililor

In sfarsit, am ajuns la noul nostru loc de cazare: Mas Ubud. Mas Ubud este centrul cultural al insulei. De data asta soferul  nu a trebuit sa ne mai duca in Sanur, ne-am oprit  la Taman Harum Cottages, un complex de casute pentru turisti. Aici am fost impresioanata de servicii: oameni super atenti. In fiecare seara cand ieseam sa mancam, fie in restaurantul complexului, fie in alta parte, cineva ne pregatea patul pentru somn. Un pat imens cu baldachin. Ceea ce se vede in fotografie este un gecko mai mic care mananca tantarii. Localnicii ii spun "ci ciac", e reproducere fonetica nu stiu cum se scrie :( E o soparlita simpatica si foarte fricoasa. Camera noastra era plina de ei :) Fotografia aceasta am facut-o cu greu. Numai daca priveam vreo soparlita din camera, se ascundea. Tin sa va precizez ca sunt inofensive: au treaba doar cu tantarii :) Noaptea sunt tare simpatice pentru ca se bat pentru teritoriu si scot niste zgomote ciudate atunci cand se cearta :)

A doua zi in Ubud am mers prin imprejurimi si am vizitat diferite ateliere ale artistilor locali. Au tot felul de chestii superbe, insa sunt atat de grele incat transportul e mai scump decat obiectul in sine :)

La un artist in piatra si sticla

Aici sunt la un restaurant din centrul Ubudului. Nu am vazut nicaieri in lume sa puna floricele pe jos, la intrare. Doar eu am avut la nunta lumanarele mici :) In poza e doar intrarea restaurantului: foarte curat. Vreau sa vad si in Romania macar ceva asemanator: flori proaspete pe jos la intrare. Florile nu erau nici macar ofilite in conditiile in care afara erau peste 35 de grade Celsius.

Dupa ce am papat la restaurantul cu floricele pe jos, ne-am umplut burtile la Ibu Oka, adica la tanti Oka. Restaurantul e in stil traditional: stai pe jos la o masuta si iti lasi papucii la intrare. Nu am vazut atatia papuci laolalta niciodata si culmea, cand am plecat mi i-am gasit pe-ai mei! Restaurantul e renumit in intreaga lume. Eu l-am vazut intr-una din emisiunile lui Anthony Bourdain (sunt fan). Am fost incantati sa ajungem aici. A doua zi am venit din nou :) Mancarea e super, desi meniul e alcatuit doar din porc. E un porc mai special pentru ca in interiorul lui se baga condimente si se tine la rotisor cam 12 ore si este stropit in continuu cu lapte de cocos, ceea ce face ca soriciul sa fie crocant. Tanti Oka serveste cam 3 purcelusi pe zi, restaurantul se deschide dupa orele 13-14 ca sa aiba timp sa pregateasca purcelusul. Am asistat la "venirea" celui de-al doilea purcelus si l-am filmat. Desi mancasem, mi s-a facut din nou foame :) Sotul meu a avut proasta inspiratie sa-si ia niste carnati: carnati umpluti cu sange :) Mie mi s-ar fi intors stomacul pe dos, insa lui i-au placut :) PS: Pentru iubitorii de animale: nu sunt sadica, am fost vegetariana ceva timp, insa m-am imbolnavit si medicul mi-a spus ca anumite proteine nu le poti lua decat din carne. Eu nu mancam nici peste. deci, va rog sa nu ma certati pentru ca imi place carnea de porc pregatita de tanti Oka! :) De fapt, nu ma certati pentru ca suma viciilor e constanta si intodeauna mai mare ca zero :)

Va pup si va rog sa-mi spuneti cum preferati sa fac postarile despre calatorii: "poveste" intai si apoi poze sau "poveste" pe parcursul fotografiilor.

28 de comentarii:

1. Iulia poveste pe parcursul fotografiilor,foarte frumoase pozele doamne cat este de frumos la cascadele gemene unde ai facut pozele,superbbbb pot spune.Cat de frumos este la intrarea acelui hotel din Bali,este minunat.Fructele acelea rosii se mananca?cum se numesc?Arata foarte bine.Interesant si acel gecko care mananca tantari,eu nu cred ca as dormi toata noaptea stiind ca este in camera un gecko.Poate ca daca nu am mai vazut niciodara in realitate,de aceea gandesc asa.Tu esti invatata cu astfel de animalute si este foarte bine ca nu ti-e frica de ele.Experientele tale le traim si noi odata cu tine citind si vazand aceste poze superbe.Pupici Iulia esti minunata.

1. Mirela, ma bucur enorm ca ma citesti si ca iti place ceea ce scriu. Fructele rosii sunt comestibile si sunt foarte bune, insa nu mai retin denumirea pentru ca soferul/ghidul nostru ne-a spus denumirea in limba lor si mi-a intrat pe-o ureche si mi-a iesit pe cealalta :) Acei gecko sunt niste simpatici si nu era doar unul in camera :) Au un mers tare simpatic si daca ii privesti se opresc sau se ascund repede. Sunt mai inofensivi decat o musca. Si in Sri Lanka am avut acesti gecko in camera :) Pupici. Sa ai o zi frumoasa!

2. superb,hmmm vreau si eu,sunt o impatimita a calatoriilor daca as putea as calatori non stop,(singurul lucru care nu-mi place sunt crocodilii ,serpii si insectele)

1. Multumesc, Andreea! Calatoriile sunt principala mea pasiune, desi pana pe la 24 de ani am avut alte prioritati. Am recuperat pe parcurs :) Nici mie nu-mi plac serpii si crocodilii, insa ador iguanele si broscutele :) O zi frumoasa!

3. Din nou nu pot spune decat: superb! Si parca e mai interesanta povestea cand o urmaresti si pas cu pas prin poze. Stii ce mi se pare mie foarte interesant si deosebit? Ca desi vad ca acolo sunt tot felul de animalute si vietati care traiesc printre oameni, totul este foarte curat si ingrijit! Stiu ca nu asta este scopul postarilor tale, dar incep sa imi doresc din ce in mai tare sa ma mut in 'tari straine'. Sau macar in munti. :)

In alta ordine de idei: ce-ai cu bietii crocodili? Sunt si ei niste gecko mai mari un pic :D Recunosc, nici eu nu cred ca mi-as dori unul ca animal de companie, dar mi se par foarte interesanti. Mai ales ca au forta aceea uimitoare in falci, dar cu aceleasi falci isi manevreaza delicat puiutii. :) (Da, ma uit foarte mult la TV :)) )

1. Balinezii sunt foarte curati. Desi nu sunt bogati material, au un respect deosebit pentru viata, familie, animalute, natura. La ei n-am vazut pe strazi mizeria de la noi si pot spune chiar ca e mai curat decat in multe capitale occidentale. Pe trotuare nu vezi hartii aruncate, sunt doar niste ofrande (niste pachetele cu flori) pe care le pun in fiecare dimineata.
      Nu am nimic cu crocodilii, insa nu cred ca m-as bucura sa am in camera un asemenea "gecko", cred ca mananca mai mult decat tantari :)) Esti fan Discovery?

2. Da da, sunt chiar un pic dependenta de canalele Discovery, daca imi dispare vreunul din grila de programe, intru in depresii :D

4. Mie imi place, "poveste" pe parcursul fotografiilor, ca se intelege mai bine. Bali reprezinta un taram magic care aprinde imaginatia turistului venind de oriunde, iar tu ne-ai transmis asta.Multumim pentru impresii, te asteptam si cu alte........

1. Carmen, ma bucur nespus de mult ca am reusit cat de cat sa va ofer o calatorie virtuala prin Bali. In seara aceasta sper sa revin cu episodul 5. Am petrecut aproape o luna pe-acolo, deci mai am cateva imagini :)

5. Nu ma pot abtine, trebuie sa comentez si la PS. Sa stii ca mie mi-a spus doctorul ca atata timp cat nu renunt la lactate si oua, pot sa traiesc o viata perfect normala si sanatoasa, fara carne. Pe de alta parte, am citit tot felul de studii care spun ca e vrajeala, si ca nu avem nevoie de nici o proteina animala, sunt alte lucruri mai importante pe care trebuie sa le avem in vedere in ceea ce priveste alimentatia. Din proprie experienta, cunosc persoane care sunt vegane de ani de zile si sunt perfect sanatoase, asa cum cunosc si persoane vegetariene care au carente. Acelasi lucru este valabil si pt cei care mananca produse animale. Cred ca secretul consta in a manca variat si cat mai natural, si in a-ti 'asculta' organismul cand da semne ca ceva nu e in regula. Scuze pt comentariul lung si oarecum pe langa postare, dar e un subiect pe care simt nevoia sa il discut de cate ori am ocazia. Probabil am ceva traume, pt ca am tot fost aratata cu degetul din cauza ca sunt suficient de nebuna incat sa refuz carnea. Acum sa nu crezi ca vreau eu sa te arat cu degetul ca esti o sadica mancatoare de purcei, chiar cred ca fiecare trebuie sa manance ce ii place, si sunt convinsa ca a fost o mancare deosebita.

1. Cris, nu ma astept ca toata lumea sa fie de-acord cu mine si nici nu vreau sa conving pe cineva cat e de sanatos sa manance carne. Criticile sunt binevenite si nu mi-as dori ca toti care imi citesc postarile de pe blog sa ma aplaude in unanimitate. Eu am un deosebit respect pentru lacto-vegetarieni. Initial, si eu m-am simtit bine nemaimancand carne, insa ulterior ajunsesem sa mananc doar lactate, multe oua si rosii:) Eu nu prea mananc legume, mai exact nu mananc deloc legume verzi :) Imi plac doar rosiile, varza, ceapa, usturoiul, patrunjelul, fasolea si as mai adauga cartoful daca n-ar fi tubercul :) Nu ma vei vedea niciodata manacand salata verde, loboda si alte legume asemanatoare:) Nu mananc in fiecare zi carne, insa imi place:) Sunt o gurmanda si imi place mancarea cu sosuri picante. In Bali am avut cateva zile in care am mancat doar pizza cu mozzarela si chili, fara alte ingrediente :) Doamna de la hotelul in care stateam pregatea pizza aceasta intr-un fel anume si nu ma mai saturam la cat era de buna. Cateva zile la rand am comandat acelasi fel de mancare:) Doamnele care serveau erau socate la cat de iute pot sa mananc, eu fiind turist :) Sunt intru totul de-acord cu tine ca e necesara o alimentatie echilibrata si sanatoasa bazata pe produse naturale. Tocmai de aceea, mama imi pregateste in fiecare an suc de rosii si alte conserve pentru iarna cu legume din gradina ei. Nu as putea sa fiu niciodata vegana, ar insemna sa renunt la omleta si la ochiuri cu branza :)
      PS: Nu ma deranjeaza niciun comentariu, chiar ma bucura. Asta dovedeste ca nu citesti "pe diagonala" postarea mea si te astept cu drag cu cat mai multe comentarii, indiferent daca sunt pro sau contra ideii exprimate de mine intr-o anumita postare. Pupici.

6. Mirela Agrigoroae9 mai 2012 la 14:33

Imi place povestea pe parcursul fotografiilor.Acum merg la masa petru ca mi s-a facut foame citind despre purcelusii la rotisor:))

1. Mirela, promit ca voi tine cont de parerile si sugestiile voastre. Pofta buna!

7. am senzatia ca ma uit pe discovery,atit de bine prezentat incit te duce cu gindul si imaginatia in acele locuri!mi se pare fascinant!ne surprinzi cu minunatii cum nu crredeam ca exista!ador insula aceasta si tare mi.as dori sa ajung si eu macar la pensie!!!!!!!!!multumim ptr aceasta calatorie!

1. Mihaela, multumesc mult pentru aprecieri! Eu iti doresc sa ajungi in Bali pana sa ajungi la pensie. Pupici.

8. Pozele sunt absolut superbe si e mai bine cu povestea pe parcurs, sa stim ce e in poze.
    Cat despre soparlita mancatoare de tantari, inteleg utilitatea, dar nu cred ca as mai putea dormi cu un grup de asta prin camera :)
    Eu una mai vreau ... din Bali sau de oriunde ai mai fost.
    Concedii placute si de acum inainte!

1. Multumesc, Blueroses! Promit ca vor mai urma postari. Sa ai o zi frumoasa!

9. Iulia poveste pe parcursul fotografiilor asa intelegem si despre ce este vorba doamne ce locuri minunate la cascadale gemene dar ce nu mi-ar place sa vad acei crocodili inspamantatori si acel gecko mie chiar daca e atat de mic si inofensiv cum ai spus ca este mie tot frica mi-ar fi de el,si ce peisaje peste tot se vede ca este foarte curat peste tot nu cum este in bucuresti dar aici mai este vorba si de civilizatie ,imi place povestea ta si pozele sunt super astept cu mult drag sa citesc toate postarile tale.

1. Multumesc mult, Jane! Te astept cu mare drag sa-ti mai arat niste gecko :))) Glumesc, va voi arata si altceva decat poze cu gecko, desi mie imi sunt tare simpatici :) Crocodilii nu-mi plac nici mie. N-am nimic cu ei, insa sa stea acolo la ei, in mlastina :)

10. Ce locuri, ce trairi, ce experiente, sper ca m-ai ai Iulia poze si din alte tari, ceva videoclipuri nu ne oferi? poopici

1. Mai am poze si din alte tari si le voi posta. Inca nu spun din ce tari :) Ma straduiesc sa pun si niste filmulete, insa au fost filmate pe mini caseta si am nevoie de un program care sa le converteasca in format electronic. Pupici.

11. Draga Iulia mi-ai facut o pofta cu acel soric crocant. Ce ma fac acum, ca pe dl Pighi (purcelusul nostru), asa ii zicea fiica mea l-am taiat acu vreo 3 saptamani :) Nu ma mai satur de povestile tale despre Bali. Mie imi place asa cum ai procedat acum, poveste pe parcursul fotografiilor.

12. Alina, soriciul era super bun! Eu nu am animalute pe-acasa, locuiesc la bloc :) Mama are catel si pasari, insa n-are voie sa le puna in ciorba :)

13. Superbe poze si minunate locuri ....te invidiez :) si eu ador sa calatoresc prin lume dar nu credcaam sa ajung vreodata in Bali

14.  Foarte frumos...mi-ar place si mie sa fiu acolo...nu prea iubesc crocodili,in rest e super totul :-*

15. Aha , la restaurantele lor e de mine...imi place si mie sa mananc cu mana...ehehei ...ador sa mananc cu mana ...ce atatea tacamuri sofisticate ! De vis peisajele , gradinile , totul la superlativ !