luni, 30 septembrie 2013

De ce?

"De ce?" e intrebarea pe care o pun copiii foarte des. "De ce e noaptea neagra?", "De ce mor oamenii?" "De ce soarele nu se vede si noaptea?", s.a.m.d. Cu trecerea timpului ne maturizam si nu mai incercam sa intelegem tainele Universului, insa ne-am dori sa intelegem tainele sufletului uman. Nu ne mai intrebam de ce e cerul albastru, dar ne intrebam de ce oamenii sunt rai sau sunt buni. De ce uneori bunatatea e rasplatita cu venin si cu invidie?



Intalnim oameni cu care nu rezonam de niciun fel si decat sa ne spunem rautati gratuite, ne ignoram reciproc, dar intalnim si oameni care ne sunt dragi din prima clipa. Sunt acei oameni care-ti castiga increderea si iti cuceresc sufletul. Cu fiecare zi care trece, te determina sa tii si mai mult la ei, dar apoi...intr-o buna zi, din cei mai buni si mai calzi prieteni se transforma in cei mai aprigi dusmani. Dintr-o data, iti dai seama ca s-ar rostogoli de bucurie daca te-ar vedea ca ti se intampla ceva rau. Mai mult decat atat, se si straduiesc sa te faca sa suferi, dar nu fatis pentru ca "nu da bine", ci pe cai nebanuite si intortocheate. Si-atunci, incepi sa te intrebi: persoana aceasta a fost asa dintotdeauna si doar a jucat teatru o perioada de timp, s-a schimbat pe parcurs? Care ar putea sa fie raspunsul? Cum e posibil sa disimulezi atat de bine si atat de mult timp? 
Suntem noi, ceilalti prea naivi sau oamenii se schimba in timp?

5 comentarii:

  1. E mai usor sa le raspunzi copiilor decat sa raspunzi la intrebarea "persoana aceasta a fost asa dintotdeauna ?"

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine punctat, buna intrebare...
    Sunt curioasa cine are raspunsul..
    Pupici ingerila

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am ajuns la concluzia ca este cel mai bine sa nu mai am incredere in nimeni.Am fost de prea multe ori dezamagita, asa ca acum suflu si in iaurt...Oamenii au devenit tot mai rai si mai egoisti, am avut surprize neplacute de la prieteni de-o viata, de la rude, de la persoane pentru care as fi facut orice...

    RăspundețiȘtergere
  4. Bianca Roxana Anitei1 octombrie 2013 la 18:17

    Asa a fost dintotdeauna..nu te poti schimba peste noapte..Poti doar sa ai simpatii si probabil in acel moment latura obscura e, sa zicem, temporar lasata in stand by, pentru ca la primul semn de invidie sa iasa la iveala.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu cred ca oamenii ajung sa se schimbi.
    Eu-s genul acela de om care se ataseaza rar, dar si cand ma atasez de cineva.. Daca nu imi vorbeste o zi, ma dau cu capul de pereti, la figurat.
    Zilele trecute se suparase un amic si nu vorbisem 3 zile.. M-am consumat intr-una, pur sis implu nu pot sta departe de persoanele la care tin.
    E greu sa raspunzi la intrebarile acestea.. E mai usor sa explici de ce e cerul albastru. :)
    Pupici, draga Iulia!

    RăspundețiȘtergere