marți, 3 septembrie 2013

Beneficiile strugurilor

Salutare, ingerasi! Toamna nu este anotimpul meu preferat, dar ma bucur ca a venit si am scapat de canicula. Totodata, toamna este sezonul legumelor si fructelor proaspete. Printre fructele de toamna cele mai gustoase, se numara si strugurii. Strugurii nu sunt doar gustosi, ci au si un efect extrem de benefic asupra sanatatii..


Strugurii contin vitamine din complexul B (B1, B2, B3, B5, B6), vitamina C, magneziu, fosfor, potasiu, zinc, fier, caroten, antioxidanti, coenzima Q10, s.a.m.d. De aceea, strugurii sunt alimente ideale pentru detoxifierea si tonifierea organismului. De asemenea, strugurii sunt recomandati in tratarea diverselor probleme de sanatate, precum: astm, migrene, constipatie, indigestie, oboseala, tulburari renale, cancer de san, colesterol, boli cardiovasculare, etc. Consumul de struguri previne aparitia cataractei datorita continutului de flavonoide. Strugurii au puternice proprietati antibacteriene, antivirale si anticancerigene.
Daca aveti tenul obosit, o mana de boabe de struguri zdrobite si aplicate pe fata, fac minuni. Se lasa sa actioneze 15 minute, apoi se clateste bine cu apa calduta, iar tenul este improspatat si luminos. Pe langa aceasta masca de fata rapida, mai sunt si altele folosite, fie pentru prevenirea imbatranirii tenului, fie pentru curatarea de impuritati. 
Nu stiu cat de mult va plac voua aceste fructe, insa eu le ador. De asemenea, astept si perioada mustului. Toamna nu ar fi mai fi toamna daca nu am bea un pahar cu must, la fel cum iarna nu e iarna fara zapada.
Voi consumati struguri? Va plac? Scriind aceasta postare chiar ma gandeam care imi plac mai mult si nu am putut sa aleg: imi plac si albi, si negri, si de toate felurile :) iar mama mea face un compot extraordinar de struguri. Iarna nu prea cumpar struguri pentru ca am invatat de la mamaia mea ca fructele se mananca atunci cand "e timpul lor", ma multumesc cu deliciosul compot preparat de mama :)

Pupici si multe zambete!

PS: Daca tot e toamna, si Romwe au reduceri:

Autumn comes. What’s your wishlist in this new season?



8 comentarii:

  1. imi plac foarte mult strugurii, cei albi sunt preferatii mei, dar nici cei negri nu sunt rai, sunt gustosi si astia. :)
    eu nu am mancat sincer niciodata compot de struguri, dar niciodata nu e prea tarziu.daca face bunicuta mea de la tara, fii sigura ca o sa incerc si eu.:D
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac strugurii indiferent de culoare sau marime.Stiu ca au o gramada de beneficii, iar asta ma bucura.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bianca Roxana Anitei9 septembrie 2013 la 20:02

    Si eu iubesc strugurii..imi plac cei albi, cu bobita rotunda, care se gasesc acum pe piata, insa din pacate nu am vazut 'piata' anul asta, asa ca pana acum m-am multumit cu cei din supermarket, care din pacate cu siguranta nu se compara cu cei abia culesi din vie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Paula, eu ador compotul de struguri de cand eram mica :) Prima data si eu mancat compot pregatit de bunica mea. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  5. Adina, eu ii prefer pe cei cu boabele mari, dar nici ceilalti nu-mi displac. Toamna obisnuiesc sa fac cure de struguri (nu de slabire); in celelalte anotimpuri cumpar doar de pofta pentru ca nu sunt sigura ca au aceleasi vitamine precum strugurii nostri :( Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  6. Bianca, cei de care zici tu cred ca se cultiva in zona Vrancei daca nu ma insel. Mereu cand trec pe-acolo toamna, ma opresc si iau cateva kilograme. Pupici.

    RăspundețiȘtergere