vineri, 15 iunie 2012

Polonia sau o vacanta ratata

Cam toate vacantele mele au fost reusite, insa exista si o exceptie :) Acum 3 ani m-am decis sa-mi petrec Revelionul in Varsovia. Toate bune si frumoase! Pentru ca nu imi place sa imi bat joc de banii mei, am facut rezervare la hostel si am cumparat biletele de avion cu cateva luni inainte. Ceea ce n-am anticipat a fost faptul ca era epidemie de gripa porcina in toata Europa. Cum mai fusesera zeci de epidemii si de atentionari mass media si in alti ani, nu m-am panicat deloc. Am zis: "Mie n-are cum sa mi se intample! Cine a vazut drac mort si rata innecata?" :) Doar ca de data aceasta m-am inselat: lucram intr-o multinationala, ca majoritatea bucurestenilor. Multi angajati, multi virusi :) Acuma puteti sa interpretati cum vreti voi cuvantul "virusi" :) Ideea era ca unul dintre colegii mei s-a imbolnavit de gripa porcina. Din pacate, pentru prima oara in viata mea m-am contaminat. Mai mult decat atat, am fost foarte generoasa si i-am dat-o si sotului meu :) Asa se face ca in ziua plecarii in Polonia eram "lati" amandoi. Ne era atat de rau, incat ne blestemam ziua in care am cumparat biletele de avion si ne-am facut rezervarea la hostel. Pentru ca nu voiam sa aruncam banii pe fereastra, ne-am decis sa mergem indiferent de starea noastra fizica. Vorbisem deja cu un foarte bun prieten de-al nostru, Gepeto sa ne ajute cu transportul pana la aeroport. Desi eram ingrozitor de raciti, sotul meu a condus masina noastra pana in Pipera (unde lucra prietenul nostru), l-am luat pe Gepeto si am purces spre aeroport. Am ales aceasta optiune pentru a nu plati stationarea in aeroport. Cand am fost in Sri Lanka, am lasat masina parcata in aeroport si nota de plata era cat o excursie :) Gepeto, urma sa ne lase la aeroport si apoi sa ne duca masina acasa si sa o parcheze in fata blocului. De obicei, cand avem nevoie de transport spre sau catre aeroport apelam la Gepeto sau la finul nostru. O singura data am luat Expessul de la aeroport pana la Piata Presei Libere si de acolo un taxi. N-avea sens sa platim pe taxi un milion sau cat o fi de la aeroport pana in Bucuresti. Am uitat sa mentionez ca intotdeauna plecam de pe Otopeni si e ceva distanta. Revenind la calatoria mea, am ajuns in aeroport si la check in m-am abtinut cu greu sa nu tusesc sau sa nu par racita. Era atata nebuneala cu gripa porcina, incat cei din aeroport puteau sa-ti refuze accesul in avion si pentru un stranut. Am trecut de toate controalele si dupa un zbor de vreo 3 ore am ajuns in Varsovia. Ce frig era in Bucuresti, dar sa vedeti frigul dracului acolo :) Am luat autobuzul lor de la aeroport pana in centru si am ajuns relativ usor la hostelul unde aveam rezervare. Era pentru prima data cand ne cazam la un hostel, insa a meritat. De la receptie am fost intampinati de o fata super simpatica si amabila. Ne-a dat cheia de la camera, ne-a spus care erau regulile si ne-am cazat. Problema a fost atunci cand a trebuit sa ducem bagajele in camera :) Fiind hostel, nu e nimeni care sa te ajute cu bagajele, asa ca sotul meu a carat pe scari cele 2 trollere :) Nu exista lift :) Am ajuns in camera, ne-am instalat, insa afurisita de gripa nu trecuse :( Am coborat la barul hostelului si am baut cate o bere, insa eram terminati cu raceala noastra. Pe vremea aia aveam o obsesie cu o melodie de la Rasta Courage si ii ceream mereu barmanului (care era si DJ) sa puna melodia respectiva. Barmanul era un tip pe la 25 de ani care vizitase Romania si ii placuse. Surprinzator :) Stia chiar si cateva cuvinte in romana. Mi-a placut ca era foarte amabil. Dupa bere ne-am dus in camera. Cand sa ne bagam in pat ce sa vezi? Era o cladire veche cu tamplarie din lemn la geamuri. Groaznic! Nu se inchideau bine si batea vantul pe langa ele :) Dupa ce ca eram racita, imi mai sufla si vantul din Crimeea pe la urechi :) M-am resemnat si am spus ca n-o sa mor din asta :) Mi-am mai luat un pulover pe mine si m-am bagat la somn. Nu va pot spune ce dezastru a fost! Aveam febra, frisoane, transpiram si imi era ingrozitor de frig. Si nu doar eu. Cristi era la fel. Doar ca puloverul meu era de o calitate atat de "buna", incat dimineata lenjeria de pat se facuse verde, in culoarea puloverului :) Eu faceam glume ca au iesit dracii din mine :))) La spalat nu iesea strop de culoare din puloverul respectiv, insa, se pare, ca gripa porcina nu e asa simpla cum credeam eu.
Nu pot spune ca am facut ceva deosebit in Varsovia. Mai ieseam sa mancam la vreun restaurant, coboram dimineata la micul dejun si seara ne vedeam cu totii in bar, insa majoritatea timpului l-am petrecut zacand in pat cu frisoane :( De aceea nu am decat cateva poze, pe care nu le gasesc acum :) In afara de asta, era ingrozitor de frig. Eu m-am nascut si am trait in nordul Moldovei, insa frig ca in Varsovia n-am mai intalnit. Saptamana pe care am petrecut-o in Varsovia a insemnat mai mult stat in pat cu Coldrex si cu o tuse urata. Uitasem de alizeul care intra pe la geamuri :) Totul rutina :)
De Revelion ne-am facut curaj si am coborat la petrecerea organizata de hostel. A fost super! Erau nemti, danezi, tot ce vrei care intrau in vorba cu tine si iti ofereau ceva de baut. Din pacate, ei erau cu taria, ceea ce nu beau niciodata, asa ca m-am vazut nevoita sa accept doar invitatia lor la discutii, nu si la baut. Am ramas pe bere. Desi eram ingrozitor de racita, berea rece era cea mai buna :) La cei 28 de ani pe care ii aveam atunci, eram chiar in varsta pe-acolo :) Toti aveau maximum 22 de ani. Atmosfera a fost super, oamenii extraordinari, insa din cauza gripei am capitulat repede si ne-am dus in camera la somn. Cred ca a fost vacanta in care am dormit cel mai mult. N-am dormit toata viata cat am dormit o saptamana in Polonia :) Imi era atat de rau, incat nu-mi trebuia nimic :( Totusi, la insitentele sotului meu, intr-o seara mi-am facut curaj si am mers intr-un mall. Nu va pot spune ce haine superbe am gasit acolo! Printre altele, mi-am cumparat o blanita ecologica (gen Jackie Kennedy), o pereche de cizme superbe, multe compleuri de lenjerie intima, o fusta gen anii '60. Toate s-au pastrat perfect si va arat poze daca vreti, mai putin cu lenjeria intima :)
Una peste alta, vacanta n-a fost in totalitate ratata, insa mi-ar fi placut sa vizitez si eu cate ceva daca tot am ajuns acolo. Cumparaturile din Varsovia au fost cele mai reusite cumparaturi din viata mea. Nici in Dubai nu gasesti produse de o calitate atat de buna si la preturi super ok. In concluzie, nu se moare din gripa porcina :) Cand am ajuns acasa, ne-a trecut si gripa :) Doar ca intre timp, isteria cu gripa porcina din Romania ajunsese la cote maxime. Atunci cand m-am dus la serviciu (pentru ca mai tuseam), m-au trimis fortat la Institutul Victor Babes. Cei de la institut mi-au facut ceva teste si m-au bagat in carantina pentru 10 zile :) Mi s-a parut stupid, ca sa nu zic penibil. Mi-au dat o masca si mi-au zis ca de fiecare data cand ies din camera mea sa port masca. Cum sa ma spal pe dinti cu masca pe fata? :) Pe vremea aceea, era o fetita simpatica care statea la mine si, desi n-am purtat masca niciodata, am folosit aceeasi vesela, nu a luat nicio gripa. Gripa porcina e urata, insa nu mori din asta. Desi nu reactioneaza la Coldrex si la Paracetamol, trece ca orice gripa: intr-o saptamana fara medicamente :) E putin mai agresiva decat alta gripa, insa nu e de speriat, cel putin, nu asa cum ne sperie mass media.
Desi n-am apucat sa fac poze si am fost cumplit de racita, Varsovia are un loc aparte in inima mea. Daca va intereseaza vreodata hostelul in care am stat, va dau datele de contact. Raportul pret/calitate e foarte ok. La mine n-a fost ok faptul ca aveam gripa si era iarna :) Pana sa vad Varsovia, spuneam despre Praga ca este oras "de turta dulce", insa Varsovia e mult mai frumoasa. Are istorie, are arhitectura si niste locuitori minunati.

21 de comentarii:

1. Ce simpatica poti fi!!!;))Eu refuz sa imi amintesc de concediile ratate, le alung ca pe fantome, sa nu cumva sa se repete;))))

2. cat curaj sa plecati amn2 :)) eu daca eram in locul vostru, eu nu aveam curaj sa plec :))

3. Sigur ca vrem sa vedem poze :).Si totusi a fost o vacanta frumoasa, mai putin gripa; stiu cate griji imi faceam pe vremea aceea pentru copii.

4. Calin Andreea Daniela15 iunie 2012 la 11:14

:)) Am ras cu lacrimi, te-oi supara pe mine, dar e funny si gandeste-te ca ai plecat de acolo cu ceva amuzant de povestit, deci nu a fost chiar ratata:)). Ca mine cu plecarea mea la munte fara stirea tatalui nostru si cand am venit si cu parasolarul in loc de geam (iarna) :))

5. nasol cu gripa,si frigul eu urasc frigul ,m-as muta in tarile calde :) bine ca ti-ai luat hainute frumoase ,arhitectura Varsoviei e intr-adevar frumoasa ,insa frigul ma alunga sa o vizitez:))

6. Oricat Te admir si Te iubesc, tot nu pot sa cad de acord cu ce s-a intamplat. Mi se pare iresponsabil sa pleci prin lume stiind ca ai o boala contagioasa. Si cum sa folosesti aceeasi vesela cu altcineva?! Ma rog, avand in vedere situatia financiara a fiecaruia din aceasta tara, in mod clar nu voiati sa aruncati banii pe geam... dar chiar nu exista nici o alta solutie (asigurare, etc.) pt. un asemenea caz, in care justificat ati fi renuntat la drum? Nu puteati primi banii inapoi / amana concediul pe o alta data?

7. Da, e funny istorisirea, dar nici eu nu as fi plecat in acele conditii nici sa ma pici cu ceara. Cred ca m-as fi dus eu in carantina inainte de a ma pune ei. :))) Eu si la o simpla raceala port masca mai ales cand ma apropii de copii. Iar daca as fi fost sanatoasa, nu as fi ales o alta tara friguroasa pentru concediu sub nicio forma. :D Pup oricum!

8. Bianca, la mine e singurul si nici asta ratat 100% :)

9. Alina, sa ma tragi de maneca si sa-mi aduci aminte sa pun poze cu hainutele :) Pupici.

10. Andreea, de ce sa ma supar? De ce te-ai intors cu parasolarul in loc de geam?

11. Andreea, eu vreau sa ajung si in Moscova, desi e foarte frig. Oricum, suport mai bine frigul decat caldura. Pupici.

12. Monika, nu stiam ca am gripa porcina. Am aflat atunci cand am ajuns la Institut. Racita sunt mai mereu pentru ca am sistemul imunitar terminat :( Nu iau foarte in serios avertizarile de la TV in ceea ce priveste nu stiu ce epidemie, in general sunt interese financiare la mijloc. Pana la episodul de mai sus n-am luat niciodata gripa si nici n-am dat mai departe. N-am avut nici macar bolile copilariei. Mint: am avut varsat de vant, insa nu l-am luat de la nimeni si nici nu l-am dat mai departe. A fost cumplit pentru ca a trebuit sa stau in casa o saptamana :( Referitor, la returnatul banilor, din pacate, nu era posibil. As fi preferat sa zac acasa la mine, la caldura, nu la mii de kilometri departare, insa companiile aeriene nu-ti dau inapoi niciun euro daca nu mai poti folosi biletul achizitionat :( Nu iti inchipui ca sunt total iresponsabila in ceea ce priveste sanatatea, insa am observat ca atunci cand esti optimist, orice boala trece mai repede, sau e mai usor de suportat. Nu incerc sa ma justific, insa de fiecare data cand mi-a fost rau si stateam in pat plangandu-mi de mila, parca ma tinea mai mult boala. Cred in autosugestie si in efectul Placebo. PS: Poate ti se pare ciudat, insa ma bucur sa vad si critici la ceea ce spun eu :) Un feedback spus ok, are intotdeauna un efect pozitiv. Pupici.

13. Carmen, asa cum spuneam si in comentariul anterior, nu stiam ca e gripa porcina, pentru mine era doar gripa si eu sunt racita mai mereu. Daca mi-as planifica excursiile dupa raceala, n-as mai iesi din casa :) Pupici nenumarati.

14. Hmmm nici eu nu aveam tupeu sa plec de acasa, mai ales in alta tara, astept Iuli pozele si cu hainutele, ca tare deloc nu imi plac :))

15. Lore, cand ajung acasa pun poze macar cu blanita si fustita. Cizmulitele le-am cam "tocit" :) Pup.

16. silvia_pascariu21 iunie 2012 la 13:11

Mama mea a petrecut o luna in Polonia, cu o clasa de liceu pe care a dus-o sa faca practica acolo, si a fost foarte incantata de oameni si de locuri. :)

17. Silvia, si eu am fost incantata de oameni si de locuri. Din pacate, n-am putut sa ma bucur prea mult pentru ca eram ocupata cu febra si frisoane :)

18. Stiam eu, ca nu esti genul de persoana careia sa nu-i pese de altii... Iar dragile de companii aeriene ar face bine sa se gandeasca de doua ori inainte de a face regulile (ca doar ei verificau, cum spuneai in postare, ca nu cumva vreun calator sa stranute) - nu poti interzice, lua ceva fara sa oferi in schimb macar o consolare. Cat despre optimism, autosugestie si efectul Placebo... dupa 5 ani de studiu al psihologiei, si absolvirea unui curs de hipnoza, pot sa-ti confirm cu mana pe inima: functioneaza, merita luat in considerare de catre orice pacient. Insa numai impreuna cu tratamentul prescris, venind in completarea recomandarilor date de catre medic... si niciodata in locul acestora. Observatia n-am facut-o pentru a Te rani, critica... era mai mult pentru a ma lamuri asupra circumstantelor care v-au dus la aceasta vacanta ratata. Te pup cu drag!

19. Monika, niciodata nu iau comentariile tale ca pe o modalitate de a ma rani sau critica. Admir oamenii care isi exprima parerile sincer. Te pup si eu.

20. Silvia, si eu am fost incantata de oameni si de locuri. Din pacate, n-am putut sa ma bucur prea mult pentru ca eram ocupata cu febra si frisoane :)