marți, 12 februarie 2013

Praga sau orasul meu de turta dulce

Salutare, ingerasi! Astazi vreau sa va arat cateva imagini din cea mai frumoasa capitala a Europei (din punctul meu de vedere), Praga. Din punct de vedere al frumusetii arhitecturale se aseamana putin cu Varsovia, insa Praga, orasul meu de turta dulce (cum imi place mie sa-i spun) are un farmec aparte. Acum sa nu va inchipuiti ca toata Praga are o arhitectura veche care te duce cu gandul la basme, are si zgarie nori, dar zonele in care sunt amplasate sunt foarte bine delimitate. In Praga nu vezi ca in Bucuresti o cladire din sticla langa o cladire de patrimoniu, dar asta e alta discutie. Eu am fost in Praga in decembrie, insa imi doresc sa mai merg macar o data si sa fie cald, sa ma pot plimba mai mult. Inainte de a trece la poze, vreau sa va mai spun ca m-a impresionat nu doar arhitectura, ci si mancarea ceheasca, care e delicioasa. Bineinteles, sa nu uitam de berea ceheasca :) Daca ajungeti in Praga, va recomand sa nu mancati in centru (e cam scumput), ci mai spre periferie: preparatele sunt la fel de bune, insa la jumatate de pret.
Si acum sa trecem la ceea ce va place mai mult: poze :)  


Turnul Jindrisska are aproape 68 de metri, iar unul dintre clopotele din interiorul turnului cantareste aproximativ 3,5 tone. De asemenea, in turn se afla si un restaurant.

Va vine sa credeti sau nu, dar in interiorul acestei cladiri e un restaurant. Un fel de "Casa Capsa" de la noi :)




Primaria si ceasul astronomic.




Ceasul astronomic e impresionant. Din ora in ora se deschide o usita mica prin care iese Iisus urmat de cei 12 apostoli, iar scheletronul bate clopotul. De asemenea, sub ceasul astronomic sunt amplasate 12 medalioane cu semnele zodiacului.












































Cum vi se pare Praga? Eu zic ca merita vizitata si raman la parerea mea ca e un oras de poveste :)

Pupici si multe zambete!

13 comentarii:

  1. Foarte vechi cladirile si totusi arata ca noi !!! Ce inseamna un popor care tine la cultura si traditiile lui !!! Pe langa faptl ca cehii respecta cultura , traditiile si istoria lor...sunt si foarte educati , calculati si parolisti .Am avut un coleg ceh ...jos palaria la acel om...un caracter de nota 11 !!! Apropo...frumusica mea blonda...si eu sun fan turta dulce !!! 

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut!
    Ai un blog interesant. Te astept pe la mine http://filmandotherstories.blogspot.se/
    :) Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce sa zic no comment ,toate aratta super ,cladiri vechi rupte din cartile cu povesti

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoasa Praga, e intr-adevar un oras de aur. Nu mi-as fi imaginat ca ar fi restaurant in acea cladire.Mie mi-a placut cel mai mult podul Carol, mica Venetie din apropiere, ulita mica cu acele casute de sub zidurile castelului si peisajul ce poate fi vazut de sus, de langa castel. Tot la fel ca si tine, mi-am propus sa ajung vreodata intr-un anotimp mai prietenos.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cand ma uitam la poze, aveam impresea ca m-am teleportat in vremuri medievale. :D Nu am cuvinte sa spun cat de mult mi-a placut ce ne-ai aratat ting ting, multumim!:*

    RăspundețiȘtergere
  6. am ramas fermecata....ador cladirile vechi mereu au o arhitectura impresionanta

    RăspundețiȘtergere
  7. Si mie imi place la nebunie Praga. Daca am o zi/saptamana proasta ma plimb putin prin centru si totul e ok. Daca mai ajungi pe aici da-mi un semn, poate iesim la o cafea :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Cat de frumooooos!!!!!!!!! Magnific!! Cladirile sunt absolut superbe superbeeee!!! Si am remarcat si trasura, foarte frumos! <3 <3

    RăspundețiȘtergere
  9. Loredana, ai mare dreptate in ceea ce priveste cehii. Pacat ca nu invatam si noi cate ceva de la ei :( Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  10. Bianca, eu sper sa ajung vara aceasta :) Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  11. Pupici, ting ting! Ma bucur ca ti-a placut.

    RăspundețiȘtergere
  12. Kleopatra, te invidiez ca locuiesti in Praga! Cu mare drag ne vedem. Sper sa ajung la vara. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  13. Lorena, trasura se potriveste perfect cu orasul si cu cladirile vechi.

    RăspundețiȘtergere