miercuri, 29 august 2012

Sri Lanka - Kandy

Dragii mei, va spuneam aici ca din Colombo am plecat spre Kandy, capitala culturala a Sri Lankai.

Cam asa era vremea cand am ajuns in Kandy: ploua torential. Din cate am inteles, acolo ploua mai mereu.

Vedere de pe terasa hotelului. Am stat la un hotel foarte curat al carui proprietar (Malik) statea in fiecare seara de vorba cu turistii.

Tot de pe terasa hotelului. Terasa era partial acoperita si avea si restaurant.

Desi Malik era musulman, in hotelul lui gaseai bere. Lion este o bere locala foarte buna.

Nu a durat mult dupa ce ne-am instalat in camera, am baut o bere pe terasa, ca am si plecat sa vedem orasul, desi vremea nu era tocmai propice. Am luat un tuk tuk de la hotel (cu tot cu sofer, bineinteles) si am iesit in "inspectie" :)

Soferul nostru de pe tuk tuk, un om super dragut. Un om care zambea tot timpul, vorbea foarte calm, era foarte amabil. La intoarcere ne-a dus la un restaurant unde mancau localnicii. Restaurantul avea mancare extraordinar de buna si de ieftina. Desi sunt preponderent musulmani, pentru ca noi am dorit bere la masa s-au dus sa ne cumpere. A fost o cina in trei (eu, sotul meu si soferul nostru) foarte placuta. Am mancat impreuna, ne-am simtit bine si am aflat mai multe despre viata ghidului nostru.

Priveliste de pe unul dintre dealurile orasului. Cea mai mare ciudatenie pe care am intalnit-o in Kandy: inchisoarea era in centrul orasului :)

O maimutica simpatica.

In centrul orasului era un lac care se vedea superb de sus.

Panorama a orasului.

Nelipsitul Budha.

Va amintiti de gecko din Bali? Ei bine, aveam si aici in camera :)

A doua zi tot ploaie, insa dis de dimineata am plecat spre Sigiriya. In poza de mai sus am suprins localnici care mergeau la munca.

Tuk tuk-ul nostru :)

Am ajuns la gradinile din Sigiriya. Pe drum ne-am oprit la niste cunostinte ale soferului nostru care ne-au imprumutat umbrele :)

Aceasta este Sigiriya, cunoscuta si sub denumirea de Stanca Leului, construita in secolul al V-lea. Are o inaltime de aproximativ 370 de metri pe care ii urci pe trepte: treapta cu treapta pana ajungi sus.

Vedere de sus. Nu va pot spune ce frica mi-a fost sa urc pana in varf :) Avand rau de inaltime, pe jos fiind ud si majoritatea treptelor parand instabile, ma apucase paranoia :)

In interior sunt diverse fresce din timpuri stravechi. O perioada Sigiriya a fost manastire budista, mai apoi fiind folosita ca refugiu impotriva ocupatiei britanice.

Ce se vede jos de tot e aleea pe care am venit si noi :) N-am urcat niciodata "la picior" la o inaltime atat de mare.

Unele dintre scarile care pareau stabile, dar atunci cand ai rau de inaltime, nimic nu pare stabil :) Mi-a fost mai greu la coborare decat la urcare. Noroc cu Jarabe care a urcat cu mine :)

Lacurile au panouri de avertizare: "scaldatul interzis, pericol de crocodili". Nu ca as mai fi avut nevoie de baie dupa atata ploaie :)

Pe drumul de intoarcere am surprins un elefantel care se juca intr-un rau.

Un alt templu care mi-a placut foarte mult: Golden Temple.

Orezariile lor nu sunt spectaculoase ca in Bali, ei au mai mult plantatii de ceai.

In cele cateva zile cat am stat in Kandy am vizitat imprejurimile, am fost la SPA, am cumparat peste 10 kilograme de condimente :)

Cam acesta a fost episodul de astazi. Sper ca v-a placut. Revin cu Hikkaduwa.
Pupici, ingerasi "ting ting".