miercuri, 29 august 2012

Craciunul in Colombo - Sri Lanka

Acum aproape doi ani mi-am petrecut Sarbatorile de iarna in Sri Lanka. Ne saturasem de Craciun cu zapada si am ales o destinatie cu mult soare: Sri Lanka. Ce sa va spun despre Sri Lanka? Este o tara insulara asiatica situata in Oceanul Indian, la sud-est de India. Mai este numita si Ceylon, fiind renumita pentru plantatiile de ceai. Cea mai buna perioada pentru a vizita Sri Lanka este din decembrie pana prin martie pentru ca in rest e sezon ploios. In 2004 au avut un tsunami de-a dreptul distrugator, dar despre asta va povestesc intr-o postare viitoare.
Majoritatea cunostintelor noastre ne indemnau sa nu mergem pentru ca tocmai ce se incheiase razboiul civil (care durase 26 de ani). Cum nimic ne sta in cale atunci cand vrem sa mergem intr-o calatorie, am facut de capul nostru. Am mers cu Taromul pana in Istanbul si de acolo am zburat cu Air Arabia pana in Sarjah si apoi pana in Colombo. Toate rezervarile la hoteluri le facusem deja pe net si vorbisem ca la aeroport sa ne astepte cineva si sa ne duca la hotel. Am ajuns in Sri Lanka pe la ora 2 dimineata (ora locala). Spre deosebire de Indonezia, aici aveam o diferenta de fus orar de 3:30, daca imi aduc bine aminte. Cu toate astea, eram franti de oboseala. La iesirea din aeroport erau foarte multe controale si multi militari inarmati. Nu au o problema cu turistii, insa se temeau de eventuale atacuri. Desi razboiul se incheiase, in nordul insulei inca se mai dadeau lupte intre armata si tamili. Nu pot spune ca-mi era frica, doar ca aveam senzatia ca joc intr-un film. Nu vazusem niciodata atata armata la fiecare metru. Cu fiecare clipa cu care inaintam in oras, aveam senzatia ca sunt pe alta lume. Am ajuns la guesthouse-ul la care eram cazati si ne-a intampinat gazda noastra, Ranjit. Ranjit era profesor universitar si avea casa langa guesthouse. Am baut cate o bere rece, ne-am facut dus si am dormit cateva ore, astfel incat sa fiti odihniti pentru a vizita orasul.

Pe la pranz prin oras.

Dupa cum va spuneam, era in perioada Craciunului. Mi se parea ciudat sa fie atat de cald si magazinele sa fie impodobite cu Mos Craciuni :) Ei nu sarbatoresc Craciunul pentru ca sunt hindu/budisti/musulmani, dar au diverse ornamente prin magazine pentru turisti.

Tempul hindu din Colombo. La fel ca in Bali, nu i-am auzit niciodata pe localnici tipand sau certandu-se.

Dupa o plimbare cu tuk tuk-ul. Tuk tuk-ul este un fel de motocicleta pe 3 roti. Asia e plina de tuk tuk-uri: consuma putin si sunt foarte practice in haosul pe care il au ei in trafic. In Sri Lanka, pentru turisti e mai ieftin sa mergi cu un tuk tuk decat cu un taxi, doar ca trebuie sa negociezi pretul de la inceput.

In centrul comercial din Colombo. Desi e o tara saraca, au si ei cladiri din sticla, mall-uri, etc.

"Turnurile Gemene" din Colombo :)

Unul dintre autobuzele locale. Nu stiu cati stiu ca toate garniturile de tren de la ei sunt facute in Romania pe timpul lui Ceausescu. De fapt, toti localnicii carora le spuneam ca suntem din Romania ne aminteau ca trenurile lor sunt facute la noi si il mentionau pe Ceausescu.

Pe malul oceanului.

Cladirea asta cred ca e facuta de americani :) Seamana putin cu Casa Alba :)

Un parc foarte frumos. Bineinteles, statuia lui Budha este nelipsita.

Cu tuk tuk-ul in trafic.

Localnici care vand fructe.

Aici suntem deja in drum spre Kandy. In Colombo am stat doar 2 zile pentru ca nu mi s-a parut spectaculos. Am inchiriat o masina cu tot cu sofer si am plecat spre capitala culturala a Sri Lankai.

Statuiete din piatra

In drumul nostru am trecut prin multe sate si orasele, unde gaseai nenumarate locuri de cazare.

Cerul era de un albastru superb.

Printr-un sat din Sri Lanka.

Pana si in sate sunt politisti si militari, insa la acestia n-am vazut mitraliere :)

Revin intr-o postare viitoare cu aventura din Kandy si Hikkaduwa.

Ce spuneti v-ati aventura intr-o tara care tocmai a trecut printr-un razboi civil? :)

22 de comentarii:

1. niste locuri frumoase, exotice, multumim ca ne-ai impartasit experienta ta acolo.  eu una, nu stiu daca m-as aventura, data fiind situatia :)

2. Veronica picioroaga29 august 2012 la 09:02

Sa incep cu intreabarea ta...Nu..clar nu m-as aventura..sunt o fricoasa..si Asia pare mult prea periculoasa ptr mine:-) ma gandesc ca as putea fi rapita, ori eu ori copilul la orice pas, ori ar veni un tzunami cand mi-e lumea mai draga, ori m-as imbolnavi de la mancare ori, la cat de tare urasc reptilele, as sfarsi muscata de vreun sarpe veninos si scarbos.Yacccc!  de asta ma surprinde placut sa vad ca mai sunt si oameni curajosi, indrazneti..si-mi face placere sa citesc postarile tale..acum, abia astept urmatoarea postare cu peripetiile( sa vedem,am si eu dreptate vreun pic?) si...de fapt imi place sa mai uit la documentare despre acea zona..daca e spusa de cineva mai aproape de mine, cu atat mai bine:-)  Asa ca te felicit ca ai vazut acel coltusor de lume si ca impartasesti cu noi impresiile! multumim!

3. Dana, acum nu mai e asa complicata situatia pe la ei.

4. Initial, mi-era si mie frica sa ma aventurez prin tari din Asia si din Africa, dar acum mi-a trecut :) Cel mai ciudat mi s-a parut in Maroc, acolo chiar m-am speriat. Am si scris pe blog despre aventurile mele prin Maroc :) Daca vrei sa vezi reptile, uita-te pe postarile din Bali :) Pupici si te astept si la urmatoarele mele aventuri de prin tari straine :)

5. Ce frumos! Am observat ca ai calatorit destul de mult . Eu inca nu am avut ocazia sa ies din tara . Te pup!

6.  eu am inteles daca as merge acum intr-o tara cu o astfel de situatie. nu sunt genul eroic: nu ca mi-ar fi frica de orice, dar prefer sa evit ce tine de alegerea mea

7. Am asa nevoie de o vacanta;)).....incat ma deprim de-a dreptul citind asa povesti frumoase,hi hi! Nici eu nu m-as fi aventurat insa, desi ma incanta faptul ca pot sta in siguranta acasa si in acelasi timp pot afla lucruri noi de la tine!Pupici

8. In Sri Lanka inca nu am ajuns, dar anul trecut mi-am facut si eu vanacta in Asia, in Tailanda. Cred ca in cativa ani voi mai explora zona. Tu ai avut parte de un episod mai neplacut, insa nici pe mine nu ma mai sperie ideea de a merge acolo. Acum planuiesc sa merg in Africa (Tanznia), iar asta inca ma sperie putin... dar ma voi descurca

9. Ca si Dana... prefer sa evit complicatiile pe care le pot evita. Deci, cand e razboi, sau chiar imediat dupa, n-as merge. Mai tarziu insa, da... Visul meu e sa pot cutreiera lumea-n lung si-n lat intr-o rulota, cu sotul meu si copii pe care ii vom avea pana atunci (caci, rulota e pe... al multulea loc pe lista)... Mersi ca ne-ai aratat si acest coltisor de rai :)

10. Este o locatie superba, multa verdeata din cate observ:) Sa ne mai povestesti ting ting:*

11. Oanna, nu atat de mult cat mi-as dori :( E timp sa calatoresti si tu :) Te pup.

12. Acum nu cred ca mai e problema cu razboiul civil, poti sa mergi linistita :) Pupici.

13. Adelina, Asia e superba si de cand am vizitat Bali, m-am indragostit iremediabil. Vreau si eu in Tanzania. E scump?

14. Monika, mie imi plac experientele inedite. De obicei, nu merg la hoteluri de 5 stele (acolo sunt cele mai multe atentate, ca sa nu zic toate). Si mie mi-ar placea sa vad toata lumea, pana la urma, calatoriile sunt cea mai mare pasiune a mea :)

15. Gabita, Colombo nu e spectaculos. Sa vezi Kandy! Daca am timp, maine postez despre Kandy. Pupici multi, ting ting.

16. Mie mi s-a parit chiar ft ieftin. Pt doua persoane, avion, cazare si toate cheltuielile necesare a fost 2500e (am stat aproape 2 sapt). Noi am facut in banii astia turul tarii, am fost in 4 locatii diferite, a fost superb! Iar hotelurile alese au fost excelente. Daca mergi, am cateva locuri de recomandat!

17. hei iulia esti o adevarata enciclopedie!locuri minunate, poze superbe !multumim ptr minunatele postari !

18. Adelina, ai luat prin agentie? Vreau sa vad si eu poze! Pup.

19. Mihaela, as vrea eu sa fiu o enciclopedie :) Pupici si te mai astept in vizita.

20. Nu, eu nu imi iau niciodata prin agentie, totul pe cont propriu. Cauta-ma pe FB. Tu esti in Beauty Corner, nu?

21. Adelina, eu sunt tot ABC prin viata si pe Facebook :)

22. Ah Da, m-as aventura fara sa stau pe ganduri. :)
    Cat entuziasm se putea citi pe fata soferului de tuk-tuk. :))