miercuri, 16 octombrie 2013

Poti fi liber?

Cu siguranta poti sa fii liber sau macar sa incerci sa fii liber! Poti fi liber sa te imbraci cum vrei, sa nu te machiezi deloc sau sa te machiezi strident, sa razi, sa glumesti, sa-ti expui parerile (chiar daca unele exagerate) fara sa-ti pese ca nu "faci frumos pentru cei din jur" si ca "nu faci parte din turma"! Traim o perioada in care suntem "bombardati" cu false probleme din toate partile, religia s-a transformat intr-un business, cei care ne conduc sunt doar niste marionete ale "Noii Ordini Mondiale" si nu-si doresc decat sa ne determine sa simtim ura unii fata de ceilalti: romani fata de romani, romani fata de tigani, maghiari fata de romani, salariati fata de pensionari, s.a.m.d. Am trait secole romani alaturi de alte etnii, bogati alaturi de saraci, dar spiritul poporului roman nu s-a pierdut niciodata. Poporul roman format din diverse etnii s-a ajutat mereu. De ce sa ne uram acum? De ce sa le facem jocul politicienilor perfizi?



Eu am prieteni de toate etniile (tigani, maghiari, tatari, etc.) si nu s-au lasat niciodata "infectati" de virusul urii. De ce sa nu luam partea buna a convietuirii noastre, asa cum am facut-o si pana acum? Am invatat de bors de la rusi, de gulas de la maghiari, de giudem sau baclava de la turci. De ce sa ne lasam manipulati de tot ceea ce se spune in presa? De cativa ani suntem intoxicati cu imagini de la imbulzelile de la primit sarmale de la nu stiu ce biserica. Eu nu mai sunt crestin-ortodox, in sensul ca nu sunt practicant: cred in Bunutu' care e unul singur, indiferent cum il numim noi si cel mai mare pacat e sa faci cuiva rau in mod voit, dar ma doare sa vad ca religia poporului roman e atat de ponegrita :( Se arata doar partile urate. Oamenii aia care se imbulzesc la sarmale o fac din cauza foamei, a disperarii si a spiritului de turma. De ce sa nu fim onesti si sa nu recunoastem ca exista o psihologie a maselor. Orice sociolog mi-ar da dreptate si sa nu credeti ca imbulzeala e specifica poporului roman. Acum ceva ani am vazut un reportaj din SUA, ceva cu reduceri. Oamenii erau conditionati de a fi dezbracati ca sa intre la nu stiu ce magazin cu reduceri. Cu cat erai mai dezbracat, cu atat puteai sa pui mai multe haine pe tine la reducere. Cu o zi inainte erau filmati oameni in chiloti asteptand in fata magazinului. Judecam poporul american prin asta? Nu. Atunci de ce judecam poporul roman ca se imbulzeste la sarmale gratis sau la tigai la reducere?
Eu zic ca e cazul sa reinviem spiritul poporului roman (cu toate etniile, nu exista popor pur etnic) si sa revenim la valorile noastre traditionale! Suntem un popor de oameni buni, generosi, ospitalieri! Bunicii si strabunicii nostri au murit degeaba sa apere aceasta tara? Acei oameni (vizibili in mass media) care tot ponegresc poporul roman pot sa plece linsititi din tara asta. Nu-i opreste nimeni! Multi sunt deja stabiliti in alte tari de zeci de ani si atunci ma intreb: de ce arunca cu noroi in noi, in cei care am ramas aici? Sa cred intr-o conspiratie mondiala prin care anumite puteri sa "puna laba" pe ceea ce a mai ramas din resursele acestei tari sau sa-i "condamn" de lipsa de morala si de orice trasaturi umane?

PS: Cred in poporul roman! Bunicul si strabunicul meu au aparat cu sange pamantul si valorile romanesti.

2 comentarii:

  1. Respect Anju pentru ce ai scris aici !
    Mult adevar exista in aceste cuvinte scrise de tine !

    RăspundețiȘtergere
  2. Un articol interesant unde se vede ca ai strans gustul amar al zilelor noastre.Fiecare, putem alege ce sa simtim si fata de cine.Daca unii simt ura fata de anumite etnii este strict problema lor.Pe mine ma intereseaza sa fiu eu linistita, cu constiinta mea, sa pot pune capul pe perna linistita.Care este alegerea altuia, nu imi pasa, nu am dreptul sa judec.Despre religie, am o parere batuta in cuie si nu am sa mi-o schimb prea curand.Nu imi doresc alta religie, dar prefer sa fiu credincioasa in felul meu, in intimitatea mea.Ce se intampla cu preotii, bisericile, dogmele pe care ar trebui sa le respectam, "crediniciosii", mi se pare un mare circ.

    RăspundețiȘtergere