sâmbătă, 28 aprilie 2012

Bali - Insula Paradisului episodul 1

Acum cativa ani am facut prima mea calatorie in Asia. Intamplator sau nu, prima tara din Asia pe care am ales s-o vizitez a fost Indonezia. Mai exact, Insula Bali. Citisem foarte mult pe forumuri despre Bali si toata lumea vorbea despre aceasta insula ca fiind Raiul pe Pamant. Ulterior, aveam sa constat ca aveau dreptate. Am studiat ofertele de avion, am cautat cazare pe internet, i-am prezentat sotului meu unde m-am gandit sa mergem si a fost foarte incantat de idee. Ne-am hotarat sa plecam la sfarsitul lunii septembrie. Dupa ce am citit despre clima de-acolo, am ajuns la concluzia ca perioada septembrie - noiembrie e ideala pentru a vizita Bali. Ne-am cumparat biletele de avion din timp, mai exact cu vreo 6 luni inainte :) Citisem pe internet ca cei de la Qatar Airways au preturi mult mai bune daca iti cumperi biletul din timp. Noi nu prea ne cumparam excursii de la agentiile de turism, preferam sa ne organizam timpul asa cum dorim, sa ne stabilim singuri obiectivele de vizitat si sa nu depindem de nimeni. Problema era ca in perioada aceea Qatar nu avea zboruri din Bucuresti, asa ca ne-am luat bilete de avion Bucuresti-Istanbul de la Tarom si apoi Istanbul - Denpasar de la Qatar. Plecarea din Bucuresti a fost dimineata foarte devreme ceea ce nu m-a prea incantat. Ne-am facut bagajele cu o seara inainte, ca de obicei, pe ultima suta de metri :) si asteptam cu nerabdare momentul plecarii. S-a facut dimineata si am plecat spre aeroport cu gandul ca va fi cea mai frumoasa vacanta de pana atunci. Zborul pana la Istanbul a fost relativ scurt, o ora si ceva, insa pana la ora imbarcarii din Istanbul era  destul de asteptat. Asta a fost bine pentru ca oricum a trebuit sa stam la coada pentru viza de Turcia. Pe vremea aceea inca era nevoie de viza. Nu am fi avut nevoie de viza doar daca am fi ramas in interiorul aeroportului, insa, eu fiind o fumatoare inraita, aveam nevoie sa ies din aeroport pentru a fuma (in aeroport nu era niciun spatiu pentru fumatori). Orele de asteptare au trecut relativ repede si ne-am imbarcat catre Qatar. Fiind o distanta foarte mare, zborul nostru avea escala in Qatar. Dupa 4 ore de zbor am ajuns in Qatar si deja mi se parea ca e o alta lume. Slava Domnului ca aici existau camere de fumat. Nu de alta, dar aveam de asteptat vreo 8 ore, nu stiu exact cate pentru ca eram deja zapacita cu diferenta de fus orar. Cand am ajuns in Qatar era noapte, insa o caldura insuportabila. In momentul in care am iesit din avion  am transpirat instant. Cred ca erau peste 40 de grade Celsius sau asa mi se parea mie. Bineinteles, noi eram imbracati destul de gros, ca pentru un sfarsit de septembrie in Romania: pantofi, blugi, gheaca, etc. Norocul nostru a fost ca in interiorul aeroportului era racoare. Orele de asteptare le-am petrecut prin duty free-uri, cafenele si camerele de fumat. Pana sa ajung in Qatar nu vazusem atat de mult lux: bijuterii superbe, produse cosmetice, haine, pantofi si genti dintre cele mai exclusiviste. Era Raiul pentru orice femeie. Parfumul imbietor din magazine contrasta cu duhoarea din camerele de fumat, unde fumul era atat de dens, incat puteai sa-l "tai cu cutitul". In sfarsit, a venit si momentul imbarcarii spre Denpasar. Zborul din Qatar spre Denpasar mi s-a parut crunt. In primul rand, pentru ca nu puteam sa fumez si simteam ca turbez. M-am chinuit cu plasturi, am baut un whiskey, m-am uitat la film, am ascultat muzica, insa gandul meu era doar la tigari :) A fost un zbor lung, de 14 ore. La un moment dat ni se umflasera si picioarele, iar de dormit nu prea se putea, desi avionul era imens. In schimb, serviciile celor de la Qatar au fost ireprosabile. Desi nu eram la business class, s-au comportat exemplar. Pe durata zborului am avut 3 mese si bauturi racoritoare, alcoolice sau cafea, ori de cate ori doream. Partea frumoasa a acestui zbor a fost privelistea. In Kuala Lumpur, avionul a mai oprit aproximativ o ora pentru a alimenta, timp in care nu aveai voie sa cobori din avion. Alt chin pentru mine :) Desi eram aproape turbata cu tot cu plasturii mei cu nicotina, zborul intre Kuala Lumpur si Denpasar a fost superb din perspectiva a ceea ce puteam sa admir. Imi pare rau ca nu am reusit sa imortalizez nici macar o imagine :(  In momentul in care am ajuns in Denpasar, primul meu gand era sa gasesc un loc pentru fumat. Ne-am luat bagajele si ne-am indreptat spre zona in care se eliberau vizele. Spre norocul meu, in zona am gasit si o camera pentru fumat. Mi-am aprins o tigara si imediat dupa primul fum m-a luat cu ameteli. Trecusera mai bine de 15 ore de cand nu fumasem. Am mai tras un fum si am stins-o. La ghiseele pentru eliberarea vizelor erau niste cozi imense. In acelasi timp cu noi mai aterizasera cateva avioane cu turisti. Dupa vreo ora am reusit sa luam viza si am iesit din aeroport. Viza se putea lua si din Romania, insa presupunea sa depui o gramada de acte si sa platesti dublu. Viza luata de pe aeroport a insemnat doar completarea unui formular si o stampila pe pasaport. In fata aeroportului era plin de taxiuri si dupa indelungi negocieri ne-am urcat intr-una dintre masini. Trebuia sa ajungem in Sanur, unde aveam cazare pentru primele nopti. Am fost socata sa vad ce trafic era la ei. Erau atat de multe scutere si toti circulau atat de haotic, incat totul semana cu traficul prezentat in anumite filmulete funny de pe internet. Sa nu mai spun ca au si volanul pe dreapta :) Ajunsi la hotel, am avut surpriza sa vedem ca arata mult mai bine decat in poze: avea o piscina superba si era "populat" de o vegetatie exotica. Prima seara am petrecut-o in compania ospatarului. Eram curiosi sa aflam cum traiesc ei, ce mentalitate au, care sunt principiile lor de viata, ce ar fi important de vazut in Bali si cum putem ajunge in locurile respective. Imi pare rau ca nu-mi mai amintesc numele ospatarului, insa conversatia cu el a fost fascinanta. Pe la ora 1 noaptea ne-am retras in camera noastra sa ne odihnim. Desi eram dupa un drum de aproape 2 zile, atunci cand am ajuns in Bali, ne-a trecut oboseala instant. In prima noapte nu am reusit sa ne odihnim mai din cauza diferentei de fus orar (+6 ore). La ora 5 dimineata eram deja in picioare. Ne-am mai invartit noi prin camera ce ne-am invartit, dar la 6 eram deja pe terasa sa luam micul dejun. Doamna care pregatea micul dejun abia sosise pentru ca micul dejun se servea dupa 7, insa a fost o draguta si ne-a preparat micul dejun mai repede. Peisajul era superb, se auzeau cantand niste pasari, veveritele umblau prin copaci, totul era ca intr-un basm. Da, ajunseseram in Paradis. A fost una dintre cele mai frumoase dimineti pe care le-am avut, dar mai multe va spun zilele urmatoare :)
Hotelul din Sanur in prima noastra noapte in Bali si apoi a doua zi  dimineata la micul dejun

27 de comentarii:

1. wow!
    cat de superb e!!!
    sper ca-n viata asta...sa apuc si eu sa vizitez Bali <3

1. Bali chiar merita vizitata! E o insula super si cu cu oameni deosebiti.

2. imaginile sunt superbe, iar in privinta traficului am auzit si eu ca e haotic :))

1. Traficul cel mai ciudat e in Vietnam. Bali e mic copil :) Eu sunt mare fan Asia, asa ca va voi zapaci cu postarile mele despre Asia :)

3. ce peisaje!super poze!tare mi.as dori si eu sa ajung pe acolo!te felicit!

1. Calatoriile fac parte din lista mea de pasiuni :)Multumesc pentru aprecieri!

4. Astept continuarea! :) Imi place mult cum ai scris postarea, e ca un 'jurnal de bord' :D

1. Multumesc mult! Nici nu stii cat ma bucur ca ma cititi! Stiu ca v-am zapacit cu tigarile mele, insa am vrut sa "pun pe hartie" exact ce am simtit :)

5. wow, cat de frumos ai scris, si ce imagini splendide,,adevarat rai

1. Multumesc frumos pentru aprecieri! Ma bucur ca ma citesti si iti place! PS: E hotel ieftin, un fel de pensiune de 3 margarete de pe la noi, doar ca indonezienii stiu sa faca turism si au grija sa te simti ca un rege/regina daca ajungi pe-acolo.

6. foarte frumoase peisaje, si vorba ta cred ca te simteai ca in Paradis.

7. Multumesc mult! Recomand tuturor sa viziteze Bali, este un loc minunat!

8. superb...chiar ca e raiul pe pamant...pacat ca distanta e foarte mare ca si cheltuielile pana acolo! Bravo tie si multumim ca impartasesti cu noi experietele tale de prin lume.
    ...cred ca ai un sot tare rabdator si intelegator in ceea ce priveste pasiunea ta pentru tigari...sau e si el un fumator inrait? :D

1. Istar, ma bucur ca ma citesti si iti place. Sotul meu a fost fumator, dar s-a lasat :)

9. sunt Carmen Leahu si nu am cuvinte
    ce poze, ce peisaj, ce minunatii....abia astept si celelalte postari despre raiul de pe pamant.....

1. Carmen, in Bali e raiul pe pamant nu doar datorita peisajelor, e in mare masura datorita oamenilor care locuiesc acesta insula. Sunt niste oameni care zambesc tot timpul, oameni care nu se cearta aiurea si care nu asteapta "sa moara vecinul sa-i iau capra". Am avut foarte multe de invatat de la ei, desi majoritatea nu au parasit insula niciodata. Sunt niste oameni minunati, desi fac parte dintr-o tara care a fost colonie straina pana prin 1945 (daca nu ma insel). Si-au pastrat valorile ceea ce nu e putin.

10. Gardalean Alina8 mai 2012 la 00:32

Parca am vizitat acest loc prin descrierea facuta de tine si prin pozele sperbe pe care le-ai impartasit cu noi.Multumesc.

1. Alina, ma bucur ca ti-au placut. Te astept cu drag si la celelalte postari. Am mai vizitat cateva destinatii exotice, insa nu spun care :)

11. Janeta_2007200114 mai 2012 la 20:40

Adevarat ca in paradis si felul in care le descri simti ca traiesti clipa si esti in acele locuri pe mine peisajele astea ma inebunesc.Char daca nu am sa ajung niciodata in aceste locuri prin tine am ajuns sa le cunosc iti multumesc mult pentru aceste frumoase postari.

12. Jane, ma bucur nespus ca imi citesti postarile si-ti plac! Pupici nenumarati!

13. Doamne esti o norocoasa,ca poti si iti permiti sa vizitezi atatea locuri frumoase !!!!
    Eu am iesit  o singura data din tara :)
    Astept continuarea .....si multe multe pozee

14. Foarte frumos....prin tine cunoastem si noi unele tari.....superb,mi-ar fi placut sa fiu si eu acolo :) niste peisaje de vis :)

15. superb <3,a meritat tot timpul petrecut in avion si aeroport

16. Splendid , minunat , fantastic...totul la superlativ , scumpa mea Anju ! Atata verdeata , atatea flori , pasari , veverite...exact ca in EDEN ...de vis totul ! In fond si la urma urmei , cu asta ramanem la sfarsit : cu amintirile frumoase din diversele noastre calatorii prin diferite colturi ale tarii si ale lumii ! Restul : bunuri materiale , functii profesionale ...sunt praf in ochi , lucruri ocazionale si de moment !